صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / عباس مرشدی: افرادی محدود بسکتبال را اداره می‌کنند/ مربی ملی نباید در باشگاه باشد
عباس مرشدی: افرادی محدود بسکتبال را اداره می‌کنند/ مربی ملی نباید در باشگاه باشد

عباس مرشدی: افرادی محدود بسکتبال را اداره می‌کنند/ مربی ملی نباید در باشگاه باشد

پیشکسوت بسکتبال ایران انتقادهای این روزها به فدراسیون مبنی بر محدود بودن افراد فعال در فدراسیون را قبول دارد و همچنین تاکید می‌کند که مربیان ملی نباید در باشگاه‌ها فعال شوند.

تیم ملی بسکتبال

عباس مرشدی در گفت و گو با ایسنا، درباره جلسه‌های کمیته فنی و حضورش در این جلسه اظهار کرد:  تا کنون فدراسیون بسکتبال تنها از اسم کمیته فنی استفاده کرده و جلسه‌ای با این عنوان برگزار نشده‌است. اسم من در لیست کمیته فنی بوده اما تا کنون جلسه‌ای نبوده. تنها در مصاحبه‌ها خوانده‌ام که دوستان گفته‌اند مثلا این موضوع در کمیته فنی بررسی می‌شود اما جلسه‌ای برگزار نشده‌است.

او در پاسخ به این سوال که چرا به یکباره از فدراسیون رامین طباطبایی دور شد؟ تصریح کرد: من دور نشدم. اتفاقا در جلسه تدوین آیین‌نامه مسابقات بودم و در تصویب آن موارد نقش داشتم. البته آنها تا زمانی که در جلسه‌ای با حضور نماینده باشگاه‌ها و داوران و بازیکنان بررسی نشود قابل اجرا نیست. تنها جلسه کمیته فنی برگزار نشده که در آن حضور نداشته باشم.

پیشکوست بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که نظرش درباره موازی کاری کارمندان اجرایی فدراسیون در باشگاه‌های کشور چیست؟ تصریح کرد: من معتقدم هرچقدر مشورت بیشتر باشد مشکلات کم‌تر خواهد شد. مخالف این هستم که وقتی یک نفر تصدی کار اجرایی را برعهده می‌گیرد به طور موازی در جای دیگر کار داشته باشد. به هر حال فرد باید قبل از قبول کار فکر کند و بعد تصمیم بگیرد. یا باید در همین کار فدراسیون بماند یا به سراغ کار دیگر برود.

مرشدی افزود: اینکه برخی دوستان گفته‌اند اگر پیشنهادی از باشگاه‌ها داشته باشند در کنار فدراسیون در باشگاه‌ها نیز فعالیت می‌کنند درست نیست. فردی که در فدراسیون موقعیت اجرایی دارد چطور می‌خواهد در یک باشگاه سهیم باشد. بعد چطور می‌خواهد درست تصمیم بگیرد و وارد حاشیه نشود؟

سرمربی پیشین تیم ملی امید ایران در پاسخ به این سوال که فعالیت مربیان ملی در باشگاه‌ها را چطور ارزیابی می‌کند؟ تصریح کرد: به نظرم باید از یک  جا شروع کنیم. من نقدها و نظرهایی را خوانده‌ام که دوستان ما در بسکتبال اعتقاد دارند مربیان ملی نباید در باشگاه‌ها فعالیت کنند. ذهن من هم درگیر این موضوع شد و معتقدم این نظر درست است. مربیان ملی نباید مربی باشگاه‌ها نیز باشند.

او افزود: موردهایی داشته‌ایم که شائبه و حاشیه‌ ایجاد کرده‌است. این اتفاق برای تیم ملی حاشیه‌سازی می‌کند و باید جلوی آن را بگیریم. دیده‌ایم که حضور موازی مربی در تیم ملی و تیم باشگاهی باعث شده تا بازیکنی که از تیم ملی خط خورده در انتخاب تیم جایی را ترجیح بدهد که مربی تیم ملی در آن است. بازیکنی حتی تصمیم می‌گیرد برای اینکه به تیم ملی برسد نیمکت نشینی را تحمل کند اما به تیم مربی ملی برود. به نظرم برای از بین بردن این موضوع‌ها باید از این مساله جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم حاشیه ایجاد شود.

مرشدی در پاسخ به این سوال که نیازهای مالی مربیان ملی چه شود؟ اظهار کرد: این مشکل فدراسیون است. باید شرایطی را ایجاد کند که حقوق مناسب و شایسته به مربیان ملی بدهد تا آنها هم دغدغه نداشته‌باشند. از طرفی سرمربی‌گری در تیم ملی یک افتخار بزرگ است که همه دوست دارند به آن برسند. پس فردی که می‌خواهد این افتخار را داشته باشد باید قید یکسری مسائل چون درآمد خوب از باشگاه‌ها را بزند.

پیشکوست بسکتبال در پاسخ به این سوال که قبول دارد دایره فعالیت افراد در فدراسیون کنونی مثل زمان محمود مشحون محدود است؟ تصریح کرد: من هم اگر نخواهم محافظه کاری بکنم، اگر نخواهم آینده نگری کنم،‌ به این فکر نکنم که شاید حرفم خوشایند فدراسیون نباشد و شاید در آینده از من استفاده نکنند باید بگویم که موافق این مساله هستم. در فدراسیون کنونی بسکتبال هم محدودیت نظر و تفکر وجود دارد. در گذشته این موضوع بود و اکنون هم هست و وضعیت بدون هیچ تغییری فقط در حال ادامه پیدا کردن است.

او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره افرد توانمندی که به فدراسیون قبل نزدیک بودند اما حالا احتمال دارد حذف شوند چیست؟ بیان کرد: این موضوع به هدف فدراسیون بستگی دارد. اینکه چون یک نفر که توانمند است اما به فدراسیون مشحون نزدیک بوده اکنون نباشد اشتباه است. باید از همه توانایی‌ها استفاده کنیم و تفاوتی قائل نشویم. اگر هدف پیشرفت است باید این اتفاق بیفتد و این رئیس فدراسیون است که باید انتخاب کند.

مرشدی افزود: فدراسیون نباید به یک یا دو نفر اتکا کند و آن‌ها دیگران را نقد کنند و بگویند به درد می‌خورند یا نه. باید اما افراد توانمند به کار گرفته‌شوند و امتحان پس بدهند. اگر خوب نبودند سیستماتیک حذف می‌شوند. دامنه فعالیت یک فدراسیون گسترده است و دوستان نباید به این فکر کنند که فقط باید در پرورش بازیکن گام بردارند. بلکه باید در پرورش مربی، داور و مدیر هم هزینه شود.

پیشکوست بسکتبال ادامه داد: متاسفانه برای این موارد از قبل برنامه‌ریزی نشده و اکنون هم رفتارهایی دیده می‌شود که درست نیست و دودش به چشم بسکتبال می‌رود. ما همان راه قبل را ادامه می‌دهیم و تغییری در وضعیت ایجاد نشده‌است. متاسفانه اکنون تمام بسکتبال به چند نفر محدود شده و تفکر همین افراد محدود است که برنامه‌های بسکتبال را پیش می‌برد.

او در پایان گفت: من خودم به شخص آقای طباطبایی این موضوع را اعلام کردم و گفتم که این راه درست نیست. تاکید کردم که افکار محدود باعث شده که بسکتبال مثل گذشته عمل بکند و پیش برود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.