چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / اصناف / صدور بیش از ۷۰۰ پروانه کسب جدید در قرچک
صدور بیش از ۷۰۰ پروانه کسب جدید در قرچک

رئیس اتاق اصناف قرچک خبر داد

صدور بیش از ۷۰۰ پروانه کسب جدید در قرچک

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل اصناف در قرچک فعالیت واحدهای بدون پروانه کسب است، گفت: با صدور بیش از ۷۰۰ پروانه کسب در سال ۹۶، تعداد اعضای واحدهای صنفی این شهرستان به بیش از ۱۳ هزار واحد رسیده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل اصناف در قرچک فعالیت واحدهای بدون پروانه کسب است، گفت: با صدور بیش از ۷۰۰ پروانه کسب در سال ۹۶، تعداد اعضای واحدهای صنفی این شهرستان به بیش از ۱۳ هزار واحد رسیده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، حمیدرضا تاجیک با اشاره به صدور ۷۰۰ پروانه کسب در سال ۹۶ در شهرستان قرچک اظهار داشت: از مهم‌ترین مشکلات اصناف در قرچک فعالیت واحدهای بدون پروانه کسب است که موانع قانونی موجود سبب رشد این واحدها و اختلال در چرخه اقتصادی شده است. به گزارش تسنیم، وی بیان کرد: در سال ۹۶ با کمک اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرچک و کمیسیون نظارت، موضوع سازماندهی واحدهای بدون پروانه کسب در دستور کار قرار گرفت و در مرحله نخست شناسایی این واحدها انجام شد. رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک با بیان اینکه دریافت پروانه کسب نیازمند تسهیلات و روان‌سازی بروکراسی اداری است، افزود: اقداماتی در اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در این زمینه انجام شده است، اما در بقیه ادارات و نهادها همچنان مشکلاتی وجود دارد. تاجیک تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۷۰۰ پروانه کسب در شهرستان قرچک صادر شده که با این تعداد اعضای واحدهای صنفی به بیش از ۱۳ هزار واحد رسید که در قالب ۱۴ اتحادیه ساماندهی شدند. وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان “حمایت از کالای ایرانی” ادامه داد: واقعیت این است که هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه دست پیدا کند مگر آن که به تولیدات داخلی و سرمایه‌گذاران خود اهمیت دهد. رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک گفت: ضرورت ایجاب می‌کند که ما هم به سمت حمایت از تولید ملی در جهت اشتغالزایی و مقابله با معضل بیکاری حرکت کنیم، این یک راهکار علمی و وطن‌پرستانه است که اتفاقاً باید در سطوح مختلف دنبال و مردم را به سمت مصرف کالای داخلی سوق دهند. تاجیک اظهار کرد: مردم هم برای پیشرفت جامعه و رفاه حال خود و هم با هدف ایجاد اشتغال در کشور باید به سمت این فرهنگ بروند که جنس ایرانی را بر نوع و مشابه خارجی آن ترجیح دهند و این موضوع را تبدیل به فرهنگی فراگیر در جامعه کنند. وی با بیان اینکه استفاده از کالای داخلی باید به عنوان یک ارزش تلقی شود، تصریح کرد: تولیدکنندگان نیز باید با ارتقاء سطح و کیفیت کالای تولیدی خود، ضمن ترغیب مصرف‌کننده به خرید کالای ایرانی، نسبت به رعایت حقوق آن‌ها گام بردارند. رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک افزود: نگاه حمایتی دولت در ارزیابی، تدوین استراتژی‌های اقتصادی و قوانین و مقررات حمایتی و سپس انجام نظارت‌های دقیق و آگاهانه می‌تواند سبب هدایت و ارائه راهبردهای ثمربخش و در نتیجه سرعت بخشیدن به ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی متنوع شود که تحقق این مهم افزایش استفاده درست از منابع را در پی دارد. تاجیک در پایان با تأکید بر لزوم توجه به تأمین منابع مناسب و کافی برای امر سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: این امر مستلزم برنامه‌ریزی خاص و تدوین بودجه‌های لازم و دست‌یافتنی است که منجر به افزایش رشد اقتصادی پایدار می‌شود و اتاق اصناف نیز در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.