صفحه اصلی / استان ها / فارس / ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیرمنقول فارس در فهرست آثار ملی
ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیرمنقول فارس در فهرست آثار ملی

ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیرمنقول فارس در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیر منقول در سال ۱۳۹۶ تعداد آثار ثبتی استان به ۲۹۵۴ اثر رسید .

ثبت ملی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری با بیان مطلب فوق، گفت: استان فارس غنی‌ترین و متنوع ترین ذخایر تاریخی در دوره‌های مختلف را دربین استان های کشور داراست، همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به اهمیت این موضوع می‌افزاید‌.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با اختصاص حدود ۱۰ درصد آثار ثبتی کشوردر رتبه تخست کشور قرار دارد، ادامه داد: بیشترین آثار تاریخی استان به ترتیب در شهرستانهای شیراز، مرودشت ، کازرون و لارستان ثبت شده است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: نخستین اقدام در تمامی امور مطالعاتی و پژوهشی و انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی ، ثبت اثرمورد نظر است که اداره کل میراث فرهنگی فارس در سال ۹۶، با اولویت قرار دادن یکی از برنامه‌های خود در راستای ثبت آثار تاریخی-فرهنگی، با ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیر منقول و۳۳ شی تاریخی منقول مربوط به دوره هخامنشی در فهرست میراث ملی، گام مهمی در راه مرمت و احیاء این آثار برداشت‌.

امیری با تاکید به ادامه روند ثبت آثار تاریخی و تکمیل وارائه پرونده‌های آنها، به مستند نگاری بافت‌های تاریخی استان اشاره و یادآور شد: شهر شیراز با بافتی بالغ بر ۳۶۰ هکتار یکی از منسجم ترین این بافتها محسوب می‌شود که آثار بسیار ارزشمندی در دل آن نهفته است و در جهت دفاع از هویت این بافت ارزشمند و حفظ انسجام و یکپارچگی آن، در حال حاضر اولویت این اداره کل، ثبت بناهای ارزشمند بافت تاریخی شیراز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.