صفحه اصلی / استان ها / کرمان / افزایش ۵ درصدی جذب کارگر در استان کرمان نسبت به سال گذشته

افزایش ۵ درصدی جذب کارگر در استان کرمان نسبت به سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به وجود 43 هزار کارگاه ثبت شده در کارگاه بیمه تأمین اجتماعی در استان کرمان اظهار کرد: 308 هزار نفر کارگر بیمه شده اجباری را داریم که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش جذب کارگر را داشته ایم که این مهم به همت استاندار کرمان و اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح استان بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «رضا اسماعیلی» عصر امروز ۵ اردیبهشت ماه در دیدار جامعه کار و کارگری با استاندار کرمان به مناسبت به هفته کارگری اظهار کرد: قانون کار در سال ۶۹ تصویب شد و بعد از آن همه دولت‌ها بنا بر اصلاح این قانون را داشتند که متأسفانه این کار تاکنون به صورت ابتر باقی مانده است و امیدواریم با توجه به تغییرات صورت گرفته در کشور و دنیا، موضوع اصلاح قانون را در مقتضی زمانی خودش را داشته باشیم.

وی با اشاره به تغییرات قانون کار و بیمه و افزایش شمار بیمه‌گذاران در سال‌های گذشته تصریح کرد: افزایش جمعیت کاری سبب شده وظایف اداره‌کل تعاون، کار و رفا اجتماعی بیشتر شود ضمن آن‌که باید تأکید کرد در دولت تدبیر و امید، سیاست وزارت کار و ادارات زیر مجموعه آن، مبتنی بر حمایت سه جانبه از دولت، کارگر و کارفرما بوده است تا بتوانیم کمترین تنش را داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به عملکرد حوزه کارگری در استان کرمان اظهار کرد: ۶۴۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان وجود دارد که از لحاظ  درصد استان اول کشور و از لحاظ  تعدادی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم که با این حجم کارگری اما شاهد هستیم خوشخبتانه کمترین تنش ها کارگری و کارفرمایی را در سطح استان داشته که نشان از تعامل خوبی بین این دو بخش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به وجود ۴۳ هزار کارگاه ثبت شده در کارگاه بیمه تأمین اجتماعی در استان کرمان اظهار کرد: ۳۰۸ هزار نفر کارگر بیمه شده اجباری را داریم که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش جذب کارگر را داشته‌ایم که این مهم به همت استاندار کرمان و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: احساس خوبی در میان جامعه کارگری و کارفرمایی در استان کرمان به واسطه رشد و توسعه اقتصادی در سطح استان در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.