صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ارتباط آلرژی‌های شایع با سلامت روان
ارتباط آلرژی‌های شایع با سلامت روان

ارتباط آلرژی‌های شایع با سلامت روان

بررسی‌ها نشان می‌دهد: برخی آلرژی‌ها می‌توانند با سلامت روان مرتبط باشند.

تب یونجه

به گزارش کسب و کار نیوز، در یک مطالعه جدید مشخص شد اگزما، تب یونجه و آسم با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های روان مرتبط هستند.

متخصصان با بیان اینکه بین سلامت روان و سه بیماری آسم، تب یونجه و اگزما ارتباط وجود دارد اظهار داشتند: در نگاه اول ممکن است به نظر آید که آلرژی‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند با سلامت روان ارتباط داشته باشند. در واقع ارتباط بین خارش پوست و آبریزش بینی با مشکلات احساسی و شناختی غیرعادی به نظر می‌رسد.

یک متخصص تایوانی در رابطه با علت بررسی ارتباط بین آلرژی‌ها و مشکلات روانی گفت: در برخی از بیماران مبتلا به یکی از این سه نوع آلرژی مشاهده کردم آنان از مشکلات روانی و احساسی هم رنج می‌برند. به همین دلیل تصمیم گرفتم این رابطه را مورد بررسی قرار دهم. هر چند که پیش از این مطالعاتی در این رابطه انجام گرفته بود و سرنخ‌هایی وجود داشت.

به طور مثال محققان دانمارکی در یک بررسی دریافتند کودکان مبتلا به اگزما، آسم یا تب یونجه بیشتر دچار مشکلات بیش فعالی، رفتاری و احساسی هستند.

هر چند در مجموع، نتایح بدست آمده در مطالعات پیشین در تضاد با یکدیگر بوده و هیچ نتیجه قطعی اعلام نشده بود.

در ادامه متخصصان تایوانی به مطالعه روی ۴۶ هزار و ۶۴۷ بیمار مبتلا به یکی از این سه نوع آلرژی و ۱۳۹ هزار و ۹۴۱ فرد سالم پرداختند و مشاهده کردند که در طول انجام این مطالعه ۶.۷ درصد افراد گروه دوم به مشکلات روانی مبتلا شدند در حالیکه در گروه نخست این رقم ۱۰.۸ درصد بوده است.

همچنین مشاهده شد در میان این سه نوع آلرژی اگزما کمترین سهم را در افزایش این خطر داشته است. علاوه بر این، مصرف برخی از انواع داروهای آسم خطر ابتلا به اختلالات روانی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، اگرچه در این مطالعه به طور دقیق نشان داده نشده چرا این رابطه وجود دارد اما شواهدی بدست آمده که نوعی رابطه بین مشکلات روانی و آلرژی‌ها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.