صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / اختلال در ارتباط تلفنی مرکز مخابرات شهید بهشتی تهران از فردا
اختلال در ارتباط تلفنی مرکز مخابرات شهید بهشتی تهران از فردا

اختلال در ارتباط تلفنی مرکز مخابرات شهید بهشتی تهران از فردا

ارتباط تلفنی مرکز مخابراتی شهید بهشتی برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از فردا (پنجشنبه) مختل می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از مخابرات منطقه تهران، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهید بهشتی با پیش شماره های ۸۸۴۰ تا ۸۸۴۵، ۸۸۴۷، ۸۸۴۸و۸۸۶۰ در محدوده خیابان های همدانی، دبستان، اتوبان صیاد شیرازی به مدت ۷۲ ساعت با اختلال همراه است.
آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی است، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی آغاز سال ۱۳۸۶ تا پایان شهریورماه پارسال در حالی به رقم ۳۸٫۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۹۵ این ضریب ۳۳٫۴۳درصد و در پایان خردادماه پارسال ۳۸٫۶۱ درصد بود.
شمار تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان سال۱۳۹۵، ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود و خردادماه پارسال به ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره رسید.
افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸٫۶۹ نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه سال۱۳۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بود که در پایان شهریورماه پارسال به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸مشترک رسید.
آمار تلفن های همگانی کشور نیز تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که تا پایان خردادماه پارسال به رقم ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش شمار دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه آخرین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا رسید.
آخرین آمار دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهریورماه پارسال منتشر و تاکنون این گزارش به روز نشده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*۲۰۷۸**۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

سازندگان وارد بازارهای غیر مولد شده اند/کم‌رمقی معاملات پیش فروش مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.