صفحه اصلی / استان ها / قم / آیت الله مکارم شیرازی: فضای مجازی داخلی تقویت شود
آیت الله مکارم شیرازی: فضای مجازی داخلی تقویت شود

آیت الله مکارم شیرازی: فضای مجازی داخلی تقویت شود

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید غنی سازی شبکه‌های داخلی و فرهنگ سازی برای مردم مورد توجه باشد، لازم است شبکه‌های داخلی تقویت شوند تا بتوانند نیازهای مردم را تامین کنند.

آیت الله مکارم شیرازی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، عنوان کرد: داستان فضای مجازی مثل این است که بیگانه‌ای وارد منزل ما شده و یواش یواش در خانه ما لانه کرده آن‌چنان که باور کرده‌ایم حضور او برای زندگی ما ضروری است.

وی ادامه داد: امروز فهمیده‌ایم این بیگانه هم عقاید و اخلاق جوانان و هم نظام ما را هدف گرفته است؛ امروز دیگر نباید شک و تردیدی داشته باشیم؛ اکنون که دیگر به این اجماع رسیده‌ایم که بیگانه خطرناک است باید جانشینی سالم برای او ایجاد کنیم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که هنوز عده قلیلی در برابر اجماعی که حاصل شده، نظر منفی می‌دهند، گفت: باید غنی سازی شبکه های داخلی و فرهنگ سازی برای مردم مورد توجه باشد، هم‌چنین سران و مسئولین باید پیشگام باشند و کلیه ارجاعات به شبکه‌های داخلی باشد، هم‌چنین لازم است شبکه‌های داخلی تقویت شوند تا بتوانند نیازهای مردم را تامین کنند.

وی گفت: صاحب تلگرام فردی یهودی انگلیسی تبار است و سر بر فرمان صهیونیست‌ها و آمریکا دارد؛ باید سعی کنیم در این حوزه روی پای خود بایستیم و این مشکل را با همت عمومی برطرف کنیم.

مکارم شیرازی در بخش دیگر با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: یکی از مشکلات که بشر در طول تاریخ داشته، مسئله اختلاف طبقاتی بوده است، با این‌که بشر از یک پدر و مادر و از نظر انسانی برابر هستند.

این مفسر قرآن کریم افزود: در جامعه آمریکا هنوز سفیدپوستان و سیاه پوستان حقوق مساوی ندارند، البته دکورهایی از تساوی شهروندان نشان می‌دهند، در سایر مناطق جهان نیز همین‌گونه است.

وی اضافه کرد: یکی از افتخارات اسلام مبارزه با اختلاف طبقاتی است؛ پیامبر اسلام گفت هیچ فرقی بین انسان ها نیست الی در تقوا؛ این برنامه و حکم کلی اسلام بود که در عمل هم سعی کردند پیاده کنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که معجزه پیامبر اسلام، اخلاقیات است، گفت: امیدواریم گرفتار خودبرتربینی‌ها نشویم و بتوانیم اسلام را در عمل نشان دهیم و تواضع و برادری در زندگی آشکار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.