صفحه اصلی / منابع داخلی دانشگاه اجازه ساخت شهرک سلامت در گلستان را نمی‌دهد

منابع داخلی دانشگاه اجازه ساخت شهرک سلامت در گلستان را نمی‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در استان باید به‌ صورت فاینانس داخلی و خارجی نسبت به احداث شهرک سلامت اقدام کرد،گفت: در حال حاضر زمینی که به مساحت صد هکتار مدنظر سرمایه‌گذار باشد در استان نداریم.
به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالرضا فاضل به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت در جمع خبرنگاران افزود:با بودجه وزارت بهداشت و یا منابع داخلی دانشگاه هم نمی‌توان نسبت به ساخت شهرک سلامت در استان اقدام کرد. فاضل ایجاد 
وی اظهارکرد:با مجوزهایی که وزارت بهداشت صادر کرده سه مرکز غربالگری تیپ یک سرطان در شهرستان‌های گنبد و گرگان راه‌اندازی خواهد شد.
وی در خصوص کم شدن فعالیت بیمارستان امیرالمؤمنین کردکوی،اذعان کرد:طی سه سال گذشته در سطح استان فقط این بیمارستان بود که به بیماران قلبی خدمات ارائه میکرد اما اکنون این موضوع متفاوت شده است.
وی بیان کرد: طبق آمارهای اعلام‌ شده تعداد بیماران قلبی نسبت به سال ۹۵ با ۱۵ درصد رشد مواجه بوده است که تعداد ۴۶۰ بیمار در بیمارستان امیرالمؤمنین کردکوی آنژیوگرافی و جراحی باز شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سانتر بیمارستان صیاد شیرازی، گفت: تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد این آنژیو گرافی در بیمارستان صیاد شیرازی انجام می‌شود.
فاضل تصریح کرد:اکنون بیمارستان قلب شفا هم در گرگان در حال فعالیت است و خدمات‌ دهی به بیماران قلب در سطح استان پخش‌ شده است.
وی اظهار کرد: اکنون این انتظار از سوی مردم شرق گلستان وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی استان سانتر آنژیوگرافی را در آن منطقه فعال کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه گلستان باید از وجود مراکز غربالگری برخوردار باشد، گفت: قبل از اینکه سرطان به مرحله درمان برسد و باعث کاهش طول عمر بیماران شود باید مراکز غربالگری تیپ یک سرطان در سطح استان فعال باشد.
وی با بیان اینکه مجوزهایی که از سوی وزارت خانه داده می‌شود بر اساس جمعیت است، افزود: تاکنون مجوز سه مرکز غربالگری تیپ یک برای استان گلستان در نظر گرفته شده است.
وی اذعان کرد: از این تعداد مجوز یک مورد برای گنبد و دو مجوز هم برای گرگان صادر شد که مراحل اولیه کار انجام پذیرفت.
فاضل اظهار کرد: در حال حاضر برای تمام سرطان‌ها کار غربالگری انجام می‌شود اما تجمیع نیست، در طول سال ۹۷ غربالگری تیپ یک را در شهرستان‌های گرگان و گنبد خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: مراکز تیپ سطح دو که شامل رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و جراحی است اکنون در بیمارستان پنجم آذر گرگان مشغول به فعالیت است و به بیماران استان خدمات موردنظر را ارائه می‌دهد.
وی در ادامه از مجوز ساخت بیمارستان آیت‌الله طاهری گرگانی خبر داد و افزود: با مجوزی که صادر شد بیمارستان آیت‌الله طاهری  از ۳۲۰ تخت به ۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرد که ۲۵۰ تخت آن اختصاص به اطفال خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.