صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ۸۰ درصد از جمعیت بویراحمد زیر پوشش سامانه سیب قرار گرفته اند

۸۰ درصد از جمعیت بویراحمد زیر پوشش سامانه سیب قرار گرفته اند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: ۸۰ درصد از جمعیت شهرستان بویراحمد زیر پوشش سامانه سیب قرار گرفته اند .

به گزارش کسب و کار نیوز ، محسن مرادی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با پوشش ثبت اطلاعات، ارائه بخشی از خدمات الکترونیک نیز محقق شده است .

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان زیر پوشش طرح خطر سنجی قرار گرفته اند، اظهارکرد: همچنین خطرسنجی برای کارکنان شهرستان نیز با پوشش ۴۰ درصدی عملیاتی شد .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: با هدف توسعه و ارتقای ارائه خدمات، سیستم نوین آموزشی سلامت برای تمام نیروها آموزش داده شد .

مرادی از اجرای طرح غربالگری کم‌کاری تیروئید در بین ۹۸ درصد از نوزادان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با تحقق شش هزارو ۳۷۵ مورد غربالگری، کمتر از چهل نفر با کم‌کاری تیروئید مواجه بودند .

وی ادامه داد: در حوزه کنترل بیماری فشار خون، پوشش ۸۰ درصدی با جامعه هدف ۱۰هزار نفری عملیاتی شد .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به برنامه های هفته سلامت در استان، عنوان کرد: سه پروژه بهداشتی درمانی طی هفته سلامت در مناطق محروم شهرستان بویراحمد افتتاح می شود .

مرادی با بیان اینکه از مجموعه ۵۵ پروژه حوزه سلامت استان ۱۹ پروژه متعلق به شهرستان بویراحمد است، تاکید کرد: برخی از این پروژه ها با پیشرفت بین ۳۰ تا ۸۰ درصد در دست تکمیل قرار دارند و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسند .

وی از هدف‌گذاری ایجاد چهار مرکز بهداشتی و درمانی برای سال ۹۷ در مناطق حومه شهر یاسوج خبر داد و بیان کرد: بر اساس سرشماری رسمی سال ۹۵ ، جمعیت شهرستان بویراحمد ۳۰۰ هزار نفر است .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد افزود: با توجه به افزایش جمعیت و مهاجر پذیر بودن شهرستان، توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی ضروری است .

مرادی تصریح کرد: در حوزه فعالیت های مشارکتی نیز چند طرح کلنگ زنی و یا طرح ریزی شده است .

وی اضافه کرد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ دشتروم با مشارکت بسیج سازندگی سپاه فتح و علوم پزشکی کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.