صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / واکنش ایران به احتمال خروج آمریکا از برجام
واکنش ایران به احتمال خروج آمریکا از برجام

در گزیده اخبار سیاسی چهارم اردیبهشت بخوانید؛

واکنش ایران به احتمال خروج آمریکا از برجام

برگزاری رزمایش مشترک ایران و پاکستان با حضور نیروی دریایی سپاه، پست اینستاگرامی رییس جمهور پیش از سفر به تبریز، واردات نیازهای کشور با دلار ۴۲۰۰ تومانی، انتخاب شهردار جدید تهران محلی برای گسست همبستگی اصلاح‌طلبان نشود، تغییر نظام ایران؛ از توهم تا واقعیت، رنج نبود گفت‌وگو در منطقه، مکرون و مرکل ترامپ را تفهیم کنند و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

4.2

به گزارش کسب و کار نیوز، در حاشیه ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دیایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه ابراز امیدواری کرد که در سال جاری رزمایشی مشترک میان ایران و پاکستان برگزار شود.

در همین ارتباط امیر سیاری معاون هماهنگ‌ کننده ارتش با اشاره به وجود زمینه‌های نظامی مختلف برای همکاری ایران و پاکستان گفت: چرا ایران و پاکستان نباید رزمایش‌های مشترک داشته باشند؟

همچنین دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش از موافقت هیئت‌های نظامی خارجی با تشکیل ائتلاف نظامی کشورهای حاشیه اقیانوس هند خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم تبریز با اشاره به اینکه ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی درباره ارز اتخاذ کرده‌ایم، تصریح کرد: کسی نگران واردات و صادرات نباشد. تمام نیازهای کشور و کالاهای اساسی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرار ما این بود که از آرامش زندگی مردم حفاظت کنیم، گفت: به مردم ایران قول می‌دهم توطئه‌های دشمنان در پیشرفت ایران تاثیری نمی‌گذارد.

رییس جمهور  پیش از سفر خود به تبریز در صفحه اینستاگرامش نوشته بود:‌ تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و به همین منظور مراسمی با عنوان «تبریز ۲۰۱۸» با حضور رئیس جمهور در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

در دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که امروز بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم گفت: مدیران و مردم باید نسبت به هم از خود گذشتگی و مهربانی داشته باشند و نباید با بغض به هم نگاه کنند.

محمدرضا عارف  رئیس فراکسیون امید در توییتی با تاکید بر این که انتخاب شهردار جدید تهران نباید به محلی برای گسست همبستگی اصلاح طلبان تبدیل شود، گفت که برای تقویت این انسجام تمامی تلاشش انجام خواهد داد.

تغییر نظام ایران؛ از توهم تا واقعیت

سیاست “تغییر رژیم ایران” موضوع تازه‌ای نیست که ایرانیان از شنیدن آن از سوی آمریکایی‌ها متعجب شوند و انگشت به دهان بگیرند؛ سیاستی که نه آشکارا بلکه پنهان در ۴۰ سال گذشته از سوی تمامی دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه دنبال شده است، اما آنچه این موضوع را در سال ۱۳۹۶ بر سر زبان‌ها انداخت، بیان این سیاست به طور علنی و آشکار از زبان دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا، وزیر خارجه وقت او و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و اخیرا این مساله از سوی جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز بیان شده است.

وزیر امور امور خارجه کشورمان در سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا با بیان اینکه ما در منطقه از نبود گفت‌وگو رنج می‌بریم، گفت: پیشنهاد می‌کنیم که یک گفت‌وگوی منطقه‌ای میان طرف‌ها انجام شود.

ظریف همچنین در گفت‌وگو با رادیو ان پی آر تاکید کرد: توافق هسته‌ای به شکل کنونی آن در راستای منافع آمریکا و جامعه بین‌الملل است و امیدواریم مکرون و مرکل ترامپ را تفهیم کنند.

وی که که برای سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگو با نشریه نشنال اینترست نیز تاکید کرد: خروج رسمی آمریکا از برجام ایران را از تعهدات خود در این توافق رها می‌کند.

در همین ارتباط علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از سفر به سوچی روسیه تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران حتما اقدامات تعجب برانگیزی را در برابر طرف مقابل در صورت خروج از برجام در دستور کار دارد و گزینه محتمل ما در قبال خروج آمریکا از برجام خروج از ان‌پی‌تی است.

یک روزنامه آلمانی نیز به نقل از منابع دیپلماتیک، از توافق انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر سر شروطی جدید خبر داد که بر اساس آن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران باقی خواهد ماند. خبرگزاری اسپوتنیک  با اعلام این خبر نوشت که مذاکرات بر سر این شروط جدید هنوز تمام نشده است.

نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در تهران  در آخرین نشست خبری خود در ایران با بیان این‌که “توافق هسته‌ای بهترین توافق برای تمام طرف‌ها شامل ایران و آمریکاست” گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود این یک اشتباه خواهد بود و متعاقبا خروج ایران از برجام در واکنش به این اقدام آمریکا نیز یک اشتباه است. وی افزود: ادامه اجرای برجام به نفع همه است.

سفیر پیشین ایران در سوریه نیز  در نشستی با عنوان «سوریه، افق آینده، فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: اولویت‌های ترکیه در ارتباط با سوریه تغییر کرده و ترکیه در ارتباط با بحران سوریه سیاست دوگانه‌ای را در پیش گرفته است.محمدرضا شیبانی همچنین حمله آمریکا به سوریه،اقدامی انفعالی دانست و افزود:این اقدام ارتباطی مستقیم با ادعاهایی که آن‌ها در ارتباط با بکارگیری سلاح‌های شیمیایی از دولت سوریه مطرح می‌کردند، نداشت.

وکیل‌ مدافع یکی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی از برگزاری دهمین جلسه رسیدگی به پرونده « دکل نفتی» خبر داد و گفت: زمان جلسه بعدی به ما ابلاغ می‌شود.

همچنین سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از رسیدگی به پرونده تعاونی «ثامن الحجج»  خبر داد. محسن افتخاری با بیان این مطلب اظهار کرد: اولین جلسه رسیدگی به این پرونده –  ۲۸ خرداد ماه –  سال جاری در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) چهارم اردیبهشت ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.