صفحه اصلی / فرهنگی / تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران در ایام برگزاری نمایشگاه
تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران در ایام برگزاری نمایشگاه

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران در ایام برگزاری نمایشگاه

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تجهیز کتابخانه‌های مدارس تهران و شهرستان‌های این استان همزمان با برگزاری نمایشگاه امسال خبر داد.

سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تجهیز کتابخانه‌های مدارس تهران و شهرستان‌های این استان همزمان با برگزاری نمایشگاه امسال خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز نیوز به نقل از ایرنا ، به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همایون امیرزاده اظهار داشت: این طرح برای دومین سال متوالی با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۵میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این کار در نظر گرفته شده از این رو کتاب‌های مناسب گروه های سنی در دوره های تحصیلی مختلف از ناشران شرکت کننده در نمایشگاه خریداری خواهد شد.
سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین از حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ادارات آموزش و پرورش تهران و شهرستان‌های آن، پیش‌بینی می‌شود ۸۰ هزار دانش‌آموز از نمایشگاه امسال بازدید کنند.
به گفته وی، مدارس در قالب برگزاری اردوهای یک‌روزه و بازدید از نمایشگاه، از امتیاز تجهیز کتابخانه بهره مند می شوند.
امیرزاده با بیان اینکه تجهیز کتابخانه های ۸۰۰ مدرسه از شهر تهران و ۷۰۰ مدرسه از شهرستان‌های تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، در دستور کار است، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به وزارت آموزش و پرورش مجری این طرح است و با اجرای آن و احتساب سال گذشته، سه هزار کتابخانه مدارس تجهیز می‌شوند که می‌تواند الگوی مناسب برای نمایشگاه‌های استانی باشد.
وی خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) و مرکز شهر، انتظار می‌رود زمینه گسترده‌تر حضور دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته فراهم شود و در این دوره از نمایشگاه شاهد پایین آوردن میانگین سنی و افزایش شور و نشاط در آن باشیم.
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد،
پیش بینی می شود ۴ میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.