صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تایوان در رزمایشی “دفع حمله نیروهای مهاجم” را تمرین می‌کند
تایوان در رزمایشی “دفع حمله نیروهای مهاجم” را تمرین می‌کند

تایوان در رزمایشی “دفع حمله نیروهای مهاجم” را تمرین می‌کند

وزارت دفاع تایوان امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد ارتش این کشور قصد انجام مانوری با شبیه سازی دفع حملات نیروهای مهاجم، تعمیرات اضطراری یک پایگاه هوایی مهم و استفاده از پهپادهای غیرنظامی را دارد.

ارتش تایوان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، در طی یکسال گذشته چین اقدام به تشدید رزمایش‌های نظامی خود در نزدیکی تایوان از جمله با به پرواز درآوردن بمب‌افکن‌ها و دیگر هواپیماهای نظامی در اطراف این جزیره کرده است. پکن، تایوان را بخشی از خاک چین می‌داند.

این در حالی است که از زمانی که تسای اینگون در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک چهره استقلال طلب به ریاست جمهوری تایوان رسید تنش‌ها بین چین و تایوان روندی افزایشی داشته است.

مقام‌های تایوان درباره رزمایش سالانه این منطقه به نام رزمایش “هان کوانگ” که هفته آینده آغاز خواهد شد گفتند که این یک رزمایش با شبیه سازی کامپیوتری بوده اما اشاره‌ مستقیمی به مساله چین نکردند بلکه تنها گفتند که دراین رزمایش تمرین مقابله با “نیروهای مهاجم در حال حمله به تایوان” انجام خواهد شد.

وزارت دفاع تایوان گفت: بخش مهم این رزمایش شامل یک مانور میدانی با گلوله‌های جنگی می‌شود که از تاریخ ۴ – ۸ ژوئن انجام شده و شامل “نابودی دشمن در سواحل” می‌شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: منابعی غیرنظامی نیز در این رزمایش در راستای حمایت از عملیات‌های نظامی به کار گرفته خواهد شد.

وزارت دفاع تایوان همچنین گفت: شرکت‌های فناوری نیز قصد دارند با پهپادهای خود به منظور شناسایی اهداف حمایت‌هایی را به عمل آورده و اقدام به اجرای عملیات‌های تجسسی در میدان جنگ کنند و یکسری شرکت‌های ساخت و ساز نیز عملیات تعمیرات اضطراری باندهای فرود را برای پایگاه هوایی چینگ چوآن کانگ در مرکز تایوان اجرا خواهند کرد.

این بیانیه تصریح کرد: واحد فرماندهی نبرد هوایی نیز آژیر خطر حمله را از طریق یک “سیستم هشدار درباره تهدیدات هوایی” به صدا در می‌آورد.

در عین حال واحد گارد ساحلی تایوان نیز به رزمایش‌های نیروی دریایی خواهد پیوست.

ارتش تایوان که از تجهیزات و سلاح‌های ساخت آمریکا استفاده می‌کند، همچنان از واشنگتن خواسته تا سلاح‌های پیشرفته‌تری به این منطقه بفروشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.