صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تاسیس ۱۱ بیمارستان در آذربایجان شرقی در دولت روحانی
تاسیس ۱۱ بیمارستان در آذربایجان شرقی در دولت روحانی

وزیر بهداشت خبر داد

تاسیس ۱۱ بیمارستان در آذربایجان شرقی در دولت روحانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی، ۱۱ بیمارستان به بهره برداری رسیده است که شامل یک چهارم کل پروژه‌های این استان در طول تاریخ این منطقه است، ۳۰ درصد خانه‌های بهداشت و ۵۰ درصد مراکز بهداشتی این استان نیز در این دوره به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه آذربایجان شرقی، “حسن قاضی‌زاده هاشمی” در مراسم کلنگ زنی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۲۷۴ تخت خوابی تدبیر “شاد باد مشایخ” در ارتباط زنده‌ با ریاست جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌ی سلامت در دولت تدبیر و امید گفت: در دوران ریاست آقای روحانی، ۳۰۰ هزار متر مربع، بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان ساخت و ساز داشتیم و تا پایان امسال ۱۴۵ هزار مترمربع به این مجموعه اضافه خواهد شد که این نیز در تاریخ آذربایجان بی‌نظیر است. حدود ۳۶۰ تخت ویژه شامل تخت ICU، NICU و تخت بیماران سرطانی اضافه شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سفر رییس جمهور به تبریز، اولین پیوند کبد در تبریز انجام شد و با افزوده شدن ۱۵۰ دستگاه آمبولانس، تمامی مرکز درمانی دارای آمبولانس خواهند شد.

وی ادامه داد: این رقم کمک به حوزه‌ی درمان در سفرهای استانی از سوی رییس جمهور تا به حال سابقه نداشته است، این اقدام نشانگر توجه ایشان به توسعه‌ی خدمات و زیرساخت‌های اقتصادی، رفاهی و اجتماعی است.

وزیر بهداشت از بهره‌برداری از ۷۰ طرح درمانی خبر داد و گفت: ۴۱ خانه بهداشت، ۱۴ مرکز بهداشتی، مراکز غربالگری سرطان، کلینیک‌های ویژه، دستگاه‌های MRI و سی تی اسکن، بیمارستان ۶۴ تخت خوابی سینا و مرکز آموزش مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مجموعا با مساحتی نزدیک به ۵۰ هزار متر مربع از جمله‌ی این طرح‌ها هستند.

وی آغاز عملیات احداث بیمارستان هزار تخت خوابی تدبیر تبریز را جزو مهم‌ترین پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: شاید برای شما جالب باشد که این بیمارستان در محل تولد “علامه طباطبایی” و در  شاهراه تبریز احداث می‌شود و  به زودی راه آهن تهران-تبریز از این محل نیز عبور خواهد کرد، این مرکز بدون توقف فعالیت احداث شده و به توریست‌های سلامت و مردم این استان ارائه خدمات خواهد کرد.

 گفتنی است مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی تدبیر “شاد باد مشایخ” تبریز با حضور وزیر بهداشت کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.