صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نباید برای امور دیگر هزینه شود
بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نباید برای امور دیگر هزینه شود

معاون فرهنگی وزارت بهداشت:

بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نباید برای امور دیگر هزینه شود

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اختصاص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی توضیح داد: بودجه فرهنگی در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به نسبت عدد قابل قبولی است ولی این موضوع که بودجه‌ فرهنگی را جای دیگری هزینه کنند، پذیرفتنی نیست.

فراهانی

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این نشست دکتر شیخی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با  ارایه گزارش عملکرد چهار ساله دانشگاه در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی افزود: تعداد کل دانشجویان این دانشگاه را دو هزار و ۶۳ دانشجو ذکر کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی دانشجویی سرپوشیده دانشگاه ۰.۳‌درصد و سرانه فضای ورزشی سرباز ۳٫۱ درصد است.

وی به ارایه آماری از فعالیت‌های ورزشی دانشگاه در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته در اعزام به المپیاد قهرمانی به ترتیب برای دانشجویان و کارمندان، در شش و هشت رشته ورزشی مشارکت داشته‌ایم. همچنین دانشجویان  سال گذشته در المپیاد همگانی در شش رشته ورزشی حضوری فعال داشتند.

شیخی با اشاره به وجود شش خوابگاه دانشجویی مجردی و یک خوابگاه متاهلی برای اسکان دانشجویان متقاضی گفت: شش خوابگاه دانشجویی مجردی به ظرفیت یک  هزار و ۳۱۱ نفر به مساحت ۱۷ هزار و ۷۸۸ مترمربع کار اسکان دانشجویان را برعهده دارد و بسیار خرسندیم که صد درصد اسکان دانشجویان متقاضی در خوابگاه‌های مجردی به ظرفیت یک هزار و ۸۳ دانشجو را پوشش داده‌ایم. ضمن  اینکه دانشگاه با داشتن یک خوابگاه م تاهلی به ظرفیت هزار و ۵۵۰ متر با ۱۸ واحد کار  اسکان ۱۸ دانشجوی متاهل را عهده دار است.

وی به فعالیت‌های ورزشی ارایه شده معاونت فرهنگی و دانشجویی قزوین طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ساخت سالن ورزشی با پیشرفت ۱۰ درصدی که از سال ۹۵ آغاز شده است از جمله اقدامات ما در راستای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است. تجهیز و تامین امکانات ورزشی در خوابگاه‌ها از جمله استقرار میز فوتبال دستی و دستگاه‌های بدنسازی از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده است.

شیخی با بیان اینکه این دانشگاه بر اساس آخرین آمار در حال حاضر، ۹۶ عضو همتایار سلامت دارد، گفت: برگزاری کارگاه‌های سلامت روان در سال ۹۶ به تعداد ۵۴ جلسه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان از جمله برنامه‌های محوری ما بود.

وی برگزای جشنواره غذای اقوام ایرانی و ملل خارجی، همایش هویت دانشجویی عاری از مواد مخدر الکلی و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی در خوابگاه‌ها و نیز برگزاری نشست اعضای کمیته مداخل در رفتارهای خود آسیب رسان را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه قزوین در عرصه مشاوره سلامت دانست.

معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی قزوین با اشاره به آماری از فعالیت‌های حوزه مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه گفت: امسال ۱۲۰ نفر از دانشجویان در جشنواره نمونه شرکت کردند.

شیخی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد کانون‌های فرنگی و دانشجویی طی چهار سال گذشته گفت: تعداد کانون‌های فرهنگی از ۹ کانون در سال ۹۳ در حال حاضر به ۱۵ کانون رسیده است. ضمن اینکه تعداد اردوهایی دانشجویی در سال ۹۶، به ۱۴ عدد رسیده است و سال گذشته سه کرسی آزاد اندیشی با موضوعات مختلف برگزار شد.

در ادامه این جلسه دکتر خضری معاون فرهنگی دانشکده علوم پزشکی قزوین گفت: فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه بیشتر فراجناحی است و بیشتر تلاش‌ها بر سه محور گسترش سلامت معنوی، گسترش اخلاق حرفه‌ای و حفظ ارزش‌های انقلاب معطوف است که در این زمینه کارگاه‌هایی برگزار کردیم و مشارکت خوبی هم در این زمینه وجود داشته است.

وی افزود: کار فرهنگی باید در اولویت باشد و نباید کار فرهنگی نادیده گرفته شود که این امر موجب دلسردی می‌شود و خواهش داریم نقش معاونین فرهنگی و کار فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر تبیین شود.

همچنین در ادامه مسائلی چون اهمیت دادن به فعالیت فرهنگی و جذب منابع در این حوزه، اختصاص امکانات به حوزه فرهنگی، اختصاص فضای مناسب ورزشی، بازنگری در آئین‌نامه‌ها، از موارد مطرح شده توسط کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط در معاونت فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی قزوین بود.

گفتنی است؛ در ابتدای برنامه سفر یک‌روزه معاون وزیر بهداشت به قزوین ، دکتر محمدرضا فراهانی طی نشستی با دکتر شیخی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مدیران فرهنگی و دانشجویی و همچنین کارشناسان و کارکنان این معاونت دیدار کرد و ضمن استماع گزارش عملکرد این معاونت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، صنفی، رفاهی، آموزشی و… از نزدیک با مسائل و مشکلات این دانشگاه آشنا شدند.

در ادامه برنامه بازدید معاون وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مسؤولان ستادی وزارت بهداشت در نشست‌هایی جداگانه با نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به گفت وگو نشسته و ضمن استماع سخنان نمایندگان دانشجویان فعال این دانشگاه و آشنا شدن با مشکلات و مسائل آنها، به ارایه راه‌کارهای لازم جهت بهبود سطح کیفی فعالیت‌های این شورا می‌پردازد.

نشست با نمایندگان کانون‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، برگزاری جلسه مجزا با نمایندگان تشکل‌های اسلامی به تفکیک طیف‌های مختلف از جمله بسیج، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و…. از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

همچنین عصر امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در ادامه برنامه سفر یک روزه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به قزوین ، نمایندگان نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در قالب نشستی جداگانه با دکتر فراهانی دیدار و به گفت وگو می‌نشینند و به بیان مشکلات و مسائل مختلف در حوزه نشریات و همچنین ارایه راهکارهای لازم جهت بهبود وضع کیفی نشریات دانشجویی این دانشگاه می‌پردازند.

به گزارش مفدا،‌ همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همراه هیات همراه در آخرین برنامه این سفر یک روزه، از سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و پروژه‌های در دست ساخت این دانشگاه دیدن به عمل می‌آورد.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.