صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا پایگاه پهپادی در نیجر می‌سازد

آمریکا پایگاه پهپادی در نیجر می‌سازد

نیروی هوایی آمریکا در حال ساخت پایگاهی برای پهپادهای مسلح در نیجر است که جدیدترین جبهه در نبرد آمریکا علیه رشد تهدید افراطی‌ها در منطقه ساحل آفریقا به شمار می‌رود.

پایگاه هوایی آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، انتظار می‌رود پایگاه هوایی ۲۰۱ نیجر برای اوایل سال آتی میلادی عملیاتی شود.

پایگاه مذکور، به درخواست دولت نیجر ساخته می‌شود و نهایتا آشیانه جنگنده‌ها و پهپادهای ام‌کیو-۹ می‌شود که از نیامی، پایتخت نیجر انتقال می‌یابد.

این پهپادها با قابلیت‌های شناسایی و تهاجمی، بردی دارد که دسترسی آنها به شماری از کشورهای غرب و شمال آفریقا را ممکن می‌سازد.

حضور نظامی آمریکا در این کشور فقیر و دورافتاده غرب آفریقا تا اکتبر که نیروهای آمریکایی هدف حمله گروهی افراطی وابسته به داعش قرار گرفتند و طی آن پنج سرباز آمریکایی و پنج نیجری کشته شدند، چندان روشن نبود.

به گفته مقام‌های نیروی هوایی آمریکا، این پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری جزو بزرگترین پروژه‌های ساخت و ساز در تاریخ آمریکا با استفاده از نیروی کار نظامی است.

فعالیت آن سالانه ۱۵ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. به دلایل امنیتی، هیچ مقامی به تعداد پهپادهایی که در آنجا مستقر خواهند شد، یا اینکه تعداد بیشتری پرسنل آمریکایی به منطقه مذکور منتقل می‌شوند، اشاره‌ای نکرد.

حضور نظامی کنونی آمریکا در نیجر پس از استقرار تنها پایگاه دائمی آن در جیبوتی جزو دومین دسته بزرگ از نیروهای نظامی در قاره آفریقا محسوب می‌شود. انتظار می‌رود پهپادهای این پایگاه شبه‌نظامیان چندین گروه مختلف وابسته به داعش و القاعده را در کشورهایی در سراسر ساحل هدف قرار دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.