صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وابستگی به تلفن همراه شبیه اعتیاد مغز به مواد مخدر است
وابستگی به تلفن همراه شبیه اعتیاد مغز به مواد مخدر است

وابستگی به تلفن همراه شبیه اعتیاد مغز به مواد مخدر است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن همراه سبب افزایش تنهایی و اضطراب می شود و اتصالاتی شبیه اتصالات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر در مغز ایجاد می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه سان فرانسیسکو در این مطالعه با بررسی ۱۳۵ دانشجو در زمینه استفاده از فناوری، متوجه شماری از اثرات منفی اجتماعی میان دانشجویانی شدند که استفاده بیشتری از تلفن همراه خود داشتند.
محققان علاوه بر این اثرات نورولوژیکی متوجه شدند افرادی که به تلفن های همراه خود وابسته هستند در قیاس با هم سن و سالان خود احساس انزوا، تنهایی، افسردگی و اضطراب بیشتری داشتند.
به گفته محققان، اعتیاد رفتاری استفاده از تلفن همراه موجب بروز اتصالات نورولوژیکی در مغز می شود که شبیه اتصالات ایجاد شده بر اثر سوء مصرف مواد مخدر است.
آنها خاطر نشان کردند که احساس تنهایی ناشی از استفاده از تلفن همراه با نبود تعاملات چهره به چهره و نبود زبان بدن قابل رویت، ارتباط دارد. همچنین دانشجویانی که از تلفن های خود بیشتر استفاده می کنند دائما در حال انجام چند کار هستند و این کار زمان کمتری به مغز برای استراحت و تمرکز بر انجام یک کار می دهد.
علمی**۲۰۳۸**۱۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.