صفحه اصلی / اصناف / برندها / تلاش چینی‌ها برای شکستن دیوار تحریم آمریکا
تلاش چینی‌ها برای شکستن دیوار تحریم آمریکا

تلاش چینی‌ها برای شکستن دیوار تحریم آمریکا

گروه مخابراتی و تلفن همراه ZTE چین بدنبال راه حلی برای ممنوعیت آمریکا برای فروش قطعات و نرم افزار آمریکایی به این شرکت است.
گروه مخابراتی و تلفن همراه ZTE چین بدنبال راه حلی برای ممنوعیت آمریکا برای فروش قطعات و نرم افزار آمریکایی به این شرکت است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شرکت ZTE در بیانیه ای به بورس هنگ کنگ اعلام کرد ZTE از تجربه گذشته خود درباره پایبندی به کنترل صادرات درس گرفته و اهمیت زیادی برای حفظ پایبندی به کنترل صادرات قائل خواهد شد.
این شرکت در ادامه خاطرنشان کرد: ZTE با طرف‌های مربوط در تماس بوده و بدنبال راه حلی برای دستور آمریکا برای ممنوعیت فروش به این شرکت است.
مقامات آمریکایی هفته گذشته فروش محصولات شرکت‌های آمریکایی به ZTE را به مدت هفت سال ممنوع و اعلام کردند این شرکت چینی توافق مربوط به نقض تحریم‌ها را شکسته است. این ممنوعیت زنجیره تامین ZTE را با چالش جدی مواجه کرده و بقای این شرکت را به خطر انداخته است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرده یک کمیته مدیریت پایبندی به کنترل صادرات تحت نظر مدیرعامل خود تشکیل داده است.
وزارت بازرگانی آمریکا پس از گزارش‌هایی که در سال ۲۰۱۲ از سوی رویترز منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت ZTE قراردادهایی به ارزش میلیون‌ها دلار برای صادرات سخت‌افزار و نرم‌افزار بعضی از شرکت‌های فناوری معروف آمریکا به شرکت مخابرات ایران و واحد کنسرسیومی که این شرکت را کنترل می‌کند امضا کرده است، این شرکت چینی را برای نقض کنترل صادرات تحت تحقیقات قرار داد.
شرکت ZTE در مارس سال میلادی گذشته تحت یک توافق با مقامات آمریکایی، موافقت کرد اقرار کند با ارسال فناوری ساخت آمریکا به ایران و دروغ گفتن به بازرسان، قانون تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است. قرار شد این شرکت مجموعا ۸۹۲ میلیون دلار جریمه و زیان پرداخت کند و اگر شرایط توافق را نقض کند، ۳۰۰ میلیون دلار دیگر جریمه پرداخت کند. این بزرگترین جریمه کیفری صادر شده در پرونده مربوط به کنترل صادرات آمریکا بود.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.