صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / «ساماندهی فرآیند ثبت سفارش» کلید خورد
«ساماندهی فرآیند ثبت سفارش» کلید خورد

با ابلاغ از سوی سازمان توسعه تجارت؛

«ساماندهی فرآیند ثبت سفارش» کلید خورد

سازمان توسعه تجارت بخشنامه «ساماندهی فرآیند ثبت سفارش» را برای یکپارچه سازی فرآیند ثبت سفارش ابلاغ کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این بخشنامه توسط «مجتبی خسروتاج» معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات ابلاغ شده است.
بر اساس این بخشنامه، همه ردیف تعرفه های باقیمانده در سامانه «ثبتارش» به سازمان جامع تجارت انتقال یافته و متقاضیان دریافت مجوز ثبت سفارش (افتتاح یا تمدید) فقط از درگاه سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
در این بخشنامه، در ارتباط با فرایند ویرایش در ثبت سفارش های بانکی آمده است: در دوره اعتبار ثبت سفارش بانکی، ویراش همانند آنچه که تاکنون در ثبت سفارش بانکی عمل می شده است، مبنا خواهد بود.
همچنین در صورت انقضای مهلت اعتبار ثبت سفارش بانکی، حداکثر یکبار تمدید مجاز خواهد بود و اعتبار آن تا سقف ۱۸۰ روز پس از تاریخ صدور ثبت سفارش اولیه است.
سازمان توسعه تجارت در این بخشنامه در مورد فرایند ویرایش در ثبت سفارش های غیربانکی نیز تاکید کرده، در دوره اعتبار ثبت سفارش، اصلاحات و ویراش همانند ثبت سفارش بانکی بلامانع است؛ در دوره اتمام اعتبار ثبت سفارش، هرگونه ویرایش و یا تمدیدی نیازمند اخذ مجوز کمیته ماده ۱۴ تصویب نامه ۲۲ فروردین ۹۷ هیات وزیران است و یا درخواست ثبت سفارش جدید بانکی باید انجام شود.
اقتصام**۹۱۸۹** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.