صفحه اصلی / استان ها / همدان / سازمان‌های مردم‌نهاد کمپین «حمایت از کالای ایرانی» راه‌اندازی کنند

معاون امور اجتماعی استانداری همدان:

سازمان‌های مردم‌نهاد کمپین «حمایت از کالای ایرانی» راه‌اندازی کنند

معاون امور اجتماعی استانداری همدان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید کمپین‌ «حمایت از کالای ایرانی» تشکیل و گفتمان‌سازی در این زمینه در استان ایجاد کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد نادری‌فر دوشنبه ۳ اردیبهشت در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، به اجرای برنامه خاص ویژه جوانان حاشیه‌شهر تأکید کرد و افزود: باید در هفته جوان برنامه‌های خاصی برای این قشر تدوین و اجرا شود.

وی ادامه داد: سازمان جوانان نیز در انتخاب جوان برتر هر اداره شاخص‌هایی را تعریف و فراخوان لازم را به همه دستگاه‌ها ارسال کنند به طوریکه فرصت برای انتخاب همه جوانان کارمندی که لیاقت آن را دارند، فراهم شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته جوان در این اداره با رویکرد تقویت بنیان خانواده و جوان برگزار خواهد شد، گفت: ساماندهی اوقات‌فراغت جوانان در فضاهای فرهنگی و ورزشی، آموزش و تقویت مهارت‌های زندگی، آشنایی با مشاغل گذشته و ایجاد بستر لازم برای حضور متخصصان این رشته‌ها از جمله برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.

عبدالله جعفری خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش برای جوانان در طول سال اجرا می‌شود و اختصاص به این هفته ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی با حضور دکتر انوشه خبر داد و گفت: اکران فیلم‌های “لاتاری” و “به وقت شام” از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در هفته آینده است.

دکتر سیماسادات لاری با بیان اینکه در هفته جوان مسابقات ورزشی برای آقایان در ۱۰ رشته و خانم‌ها در ۹ رشته برگزار خواهد شد، تأکید کرد: رویکرد اصلی برنامه‌های ویژه هفته جوان در دانشگاه علوم پزشکی کتابخوانی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در پی آن باید رویکرد اصلی برنامه‌های هفته جوان باشد، گفت: در هفته جوان باید حضور در محلات به صورت شبکه‌های برنامه‌ریزی شده انجام گیرد.

افزایش ۳۰ درصدی پرداخت وام ازدواج در همدان

مدیرکل وزش و جوانان استان همدان نیز از افزایش ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات ازدواج در سال گذشته در همدان خبر داد و گفت: در سال ۹۵، ۲۴ هزار و ۶۳۰ نفر مبلغ ۲۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کردند در حالیکه پرداخت تسهیلات ازدواج در سال گذشته به ۳۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

رسول منعم اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دولت فعالسازی سمن‌ها بوده به طوریکه تا کنون ۸۰ سمن در استان فعال و ۱۱۰ سمن نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی به حمایت از طرح‌های ارائه شده توسط سمن‌ها  تأکید کرد و افزود: به طرح‌های توجیه‌پذیر ارائه شده توسط سمن‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام ۴ درصد تعلق می‌گیرد.

منعم با اشاره به اینکه تا کنون ۱۷۰ کارگاه و نشست تخصصی در خانه سمن‌ها با مدیریت خود این افراد شکل گرفته است، ادامه داد: در این خانه برنامه‌ها به سمت مهارت‌آموزی سوق داده می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری برنامه‌های هفته جوان پرداخت و گفت: دیدار سمن‌ها با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا، جشنواره تجلیل از برگزیدگان جوان استان با حضور معاون وزیر جوانان، برگزاری جشنواره «علی‌اکبر(ع)» در تالار فجر و تجلیل از جوانان نمونه، راه‌اندازی موج آمادای در خانه جوانان، تور همدان‌گردی ویژه جوانان حاشیه‌شهر و تقدیم گل به جوانان در پیاده‌راه بوعلی از برنامه‌های هفته جوان خواهد بود.

منعم خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌ها و مولودی‌های مذهبی در سطح شهر، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و تقدیر از جوانان کارمند نمونه ادارات از دیگر برنامه‌های هفته جوان خواهد بود.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه هفته جوان با حضور مجید اخشابی، بهرام افشاری و عمو حمید خبر داد و گفت: روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ این برنامه با حضور جمعی از هنرمندان و با حضور «مجید اخشابی» در پیاده‌راه بوعلی برگزار خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در ادامه با انتقاد از اینکه نباید برنامه‌های هفته جوان به صورت کلیشه‌ای برگزار شود، اظهار کرد: برای تدوین برنامه‌ها باید از خود جوانان نظرخواهی کرد و از اتخاذ تصمیم‌های حکومتی برای آنها پرهیز شود.

طاهره دوروزی ادامه داد: باید از برگزاری برنامه‌های تکراری سال‌های گذشته اجتناب کرده و بر اساس نیازهای جوانان برنامه طرح کرد.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.