صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / بیش از ۱۱ میلیون تن کالا فروردین ماه در بنادرکشور تخلیه و بارگیری شد
بیش از ۱۱ میلیون تن کالا فروردین ماه در بنادرکشور تخلیه و بارگیری شد

بیش از ۱۱ میلیون تن کالا فروردین ماه در بنادرکشور تخلیه و بارگیری شد

فروردین ماه امسال بیش از 11 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به فروردین 96 روند آن رو به رشد بود.

به گزارش کسب و کار نیوز و بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی، در این ماه میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله خشک در بنادر کشور ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹٫۱ درصد افزایش نشان می دهد.
در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی از جمله گندم، ذرت، شکر و یا مواد معدنی در بنادر کشور به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید که در مقایسه با فروردین ماه سال ۹۶بیش از ۶٫۲ درصد رشد داشته است.
در نخستین ماه سال ۹۷ در مجموع ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته که ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده بیش از ۲٫۹ درصد افزایش داشته است.
در پایان فروردین ماه سال جاری تخلیه و بارگیری کالاهای فله مایع در بنادر تجاری کشور به بیش از ۴۰۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی تفاوت داشت.
در سومین روز اردیبهشت ماه جاری نیز میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر کشور به بیش از ۱۲ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ روند آن صعوی بوده است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به تازگی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری کالاها نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور گفت: در پایان سال ۹۶در مجموع با ۱۵ درصد رشد ۳٫۱ میلیون کانتینر از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.
محمد راستاد اظهار داشت: در این سال ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر ایران تخلیه شد، اما بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر در سال گذشته ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که رشد ۱۲ درصدی داشت.

اقتصام*۱۱۰۸*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.