صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ضرورت چینش تخصصی کتاب ها در نمایشگاه بین المللی
ضرورت چینش تخصصی کتاب ها در نمایشگاه بین المللی

ضرورت چینش تخصصی کتاب ها در نمایشگاه بین المللی

نویسنده کتاب کوچه اقاقیا،گفت: کتاب های ارائه شده در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید بصورت تخصصی چینش و به علاقه مندان عرضه شود.

راضیه تجار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا،افزود: با توجه به سابقه ۳۰ ساله برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و فراز و نشیب هایی که داشته، بهتر است برای رفاه حال بازدید کنندگان، کتابها بصورت تخصصی در سی و یکمین دوره از این نمایشگاه چیده شوند.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مهمترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: انتخاب مصلی امام خمینی (ره) به عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه در مقایسه با شهر آفتاب تصمیم مناسب و معقولی است زیرا دسترسی افراد مختلف به این مکان با اتلاف وقت کمتر، آسان تر بوده و استقبال بازدیدکنندگان نیز چشمگیر خواهد بود.
تجار ادامه داد: خوشبختانه مقوله کتاب و کتابخوانی در کشور هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و بسیاری از افراد دغدغه کتاب و ادبیات دارند، باید مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی تسهیلات رفاهی را در نمایشگاه کتاب برای این افراد فراهم آورند.
به گفته این نویسنده، برخورداری دانشجویان ، دانش آموزان و اهالی قلم از مزایای بن کارت کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، موجب ترغیب آنها در جهت توجه به حوزه کتاب می شود و می توان عشق به مطالعه را در آنها ایجاد کرد.
نویسنده کتاب هفت بند،با بیان اینکه ‘حال حوزه نشر خوب نیست'، افزود: ناشران و مولفان مشکلات بسیاری دارند که نیاز به حمایت است، یک نویسنده جوان برای آنکه کتابش منتشر شود باید خود هزینه آن را بدهد که این اقدام مناسبی نیست.
تجار تصریح کرد: نمایشگاه کتاب می تواند باعث رونق کتاب و کتابخوانی شده و چرخه نشر را بهتر کند.
این نویسنده که با کتاب ‘اسم تو مصطفی ‘ از نشر روایت فتح، در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور خواهد داشت،گفت: این کتاب درباره شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است که از نگاه همسرش درباره آن نگاشته شده است.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فراهنگ **۹۰۲۲** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.