سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گزارش سی ان ان از تأثیرات ترامپی در کاهش نامزدی زنان جمهوریخواه
گزارش سی ان ان از تأثیرات ترامپی در کاهش نامزدی زنان جمهوریخواه

انتخابات کنگره آمریکا:

گزارش سی ان ان از تأثیرات ترامپی در کاهش نامزدی زنان جمهوریخواه

تارنمای خبری سی ان ان گزارش داد: در حالی که دونالد ترامپ تلاش دارد زنان حزب جمهوریخواه در انتخابات میاندوره ای 2018 کنگره آمریکا نامزد نشوند، آمارها نشان می دهد که شمار زنان نامزد حزب دمکرات، سه برابر زنان نامزد حزب جمهوریخواه است که به گفته کارشناسان، این نتیجه تأثیرات ترامپی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سی ان ان نوشت: بنا بر یافته های ‘مرکز زنان آمریکایی و سیاست' از دانشگاه ‘راتگرز' (Rutgers University) از ۴۴۰ زنی که برای حضور در رقابت میاندوره ای مجلس نمایندگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، ۳۳۲ زن، نامزد حزب دمکرات و از این میان ۱۰۸ نامزد از حزب جمهوریخواه هستند.
بنابر این گزارش، همچنین شمار زنانی که برای کرسی سنا در کنگره در این انتخابات میاندوره ای با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت ۳۲ نامزد زن از حزب دمکرات و ۲۲ نامزد از حزب جمهوریخواه هستند.
گزارش سی ان ان در این باره حاکی است؛ در زمان حاضر زنان از حزب دمکرات ۳۳ درصد سنا و مجلس نمایندگان را نمایندگی می کنند اما این آمار در حزب جمهوریخواه تنها ۹٫۷ درصد نمایندگان و سناتورهای زن را در برمی گیرد.
‘ایلینا روس لهتینن' (Ileana Ros-Lehtinen) نماینده ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا در این باره به سی ان ان گفت که وی درانتخابات میاندوره ای ۲۰۱۸ میلادی بار دیگر شرکت نخواهد کرد؛ چراکه زنان حزب جمهوریخواه انگیزه و اشتیاقی برای حضور در این کارزار انتخاباتی که بخشی از آن بخاطر دونالد ترامپ است، ندارند.
وی با انتقاد غیر مستقیم از دونالد ترامپ درباره بی انگیزگی زنان از حزب جمهوریخواه برای مشارکت در این انتخابات میاندوره ای، به سی ان ان گفت: انگیزه در میان زنان از حزب دمکرات وجود دارد که در این انتخابات حضور یابند اما شوربختانه انگیزه و اشتیاقی برای زنان از حزب جمهوریخواه برای شرکت در این رقابت وجود ندارد؛ سخن پراکنی های کاخ سفید، ابزاری برای زنان لیبرال برای مقابله با آن شده است.
این نماینده ایالت فلوریدا افزود: این موضوع باعث ناراحتی و سرخوردگی است؛ این شمار (زنان نامزدی حزب جمهوریخواه) هربار بدتر می شود.
سی ان ان این موضوع را نتیجه ‘تأثیرات ترامپی' (The Trump Effect) دانست و نوشت: به گفته ‘آشنتی گولار' (A'shanti Gholar) مدیر سیاسی مؤسسه ‘ظهور آمریکا' (Emerge America) ترامپ بر بسیاری از افراد بویژه زنان، خشم می گیرد و بسیاری آنرا تأثیرات ترامپی می نامند؛ چنین فردی در کاخ سفید است و این شمار از زنان خواهان ورود به کنگره هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز، انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا قرار است سه شنبه ششم نوامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۵ آبان ۱۳۹۷ برگزار شود که در آن نمایندگان از ۳۹ ایالت آمریکا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۳ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا برای نامزدهای انتخاباتی به رأی گذارده خواهد شد.
برگزاری این انتخابات، درست در میانه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود که در صورت پیشی گرفتن دمکرات ها و به دست آوردن اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان، کار برای دولت ترامپ که هم اکنون اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، بمراتب دشوارتر خواهد شد.
در زمان حاضر از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن ۲۴۰ کرسی در برابر ۱۹۴ کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردارند.
در صورتی که حزب دمکرات بتواند در این انتخابات ۲۴ کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب ۲۱۸ کرسی در قبال ۲۱۶ کرسی و تنها با اختلاف دو کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.
اروپا**۱۳۰۲**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.