چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / پیشنهاد یک کارگردان تئاتر برای بهبود کیفیت جشنواره های منطقه ای
پیشنهاد یک کارگردان تئاتر برای بهبود کیفیت جشنواره های منطقه ای

پیشنهاد یک کارگردان تئاتر برای بهبود کیفیت جشنواره های منطقه ای

کارگردان نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی در مناطق (تئاتر ملی خلیج فارس)،گفت:با توجه به اینکه تئائر مرز نمی شناسد، بهتر است آثار جشنواره های منطقه ای در سطح کشوری مورد ارزیابی قرار گیرد.

امیربهاور اکبرپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،تصریح کرد: ارزیابی آثار می توانست به صورت کشوری انجام شود تا همه نمایش ها در یک سطح دیده شوند و به طور طبیعی این اتفاق می توانست به بهبود کیفی جشنواره بیانجامد.
این کارگردان تئاتر افزود: نمایش های تولید شده در تهران به صورت حضوری بازبینی شدند و این اتفاق می توانست برای آثار شهرستان ها و مناطق نیز عملی شده و ارزیابی این آثار نیز در این روند قرار گیرد.
اکبرپور با اشاره به حضورش در سه دوره گذشته جشنواره تئاتر دانشگاهی،گفت: در هیچکدام از دوره های قبلی جشنواره مناطق وجود نداشت و برای نخستین بار است که در تفکیک آثار شهرستان از تهران شرکت می کنم اما نمی دانم مزیت این روند چه چیزی می تواند باشد.
وی افزود: در تهران آثار به صورت حضوری بازبینی می شوند اما در نمایش های شهرستان ها فیلم اجراها دیده شده و بر اساس آن امتیازها داده می شود که این روند می تواند به صورت کشوری انجام شود.
کارگردان نمایش «یک به علاوه دو» با بیان اینکه دانشجویان در جشنواره تئاتر دانشگاهی در یک طیف و سن شرکت می کنند اظهار کرد: بر همین اساس این جشنواره بسیار پر رونق، معتبر و پر از خلاقیت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان جشنواره تئاتر دانشگاهی دغدغه رقابت با هم طیفان خود را دارند تصریح کرد: هر گروه نمایشی خلاقیت بسیاری برای برگزیده شدن به کار می برد که باعث یادگیری و آشنایی بیشتر دانشجویان با فضای تئاتر می شود.
اکبرپور با بیان اینکه نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» از بین حدود ۲۵۰ اثر به جمع ۹ نمایش برگزیده راه یافته است خاطر نشان کرد: در طی سال های گذشته تولیدات بسیاری داشتیم و به دلیل هم فکری و همدلی تمامی اعضای گروه نتیجه خوبی را برای اجراها به دست آورده ایم.
وی با بیان اینکه کار خود را برای این نمایش با چند ایده آغاز کرده است ،گفت: فصل مشترک این نمایش با داستان «آنشرلی» تنها پذیرفتن یک دختر به جای یک پسر برای خانواده است اما بعد از آن نمایش به طور کامل تغییر می کند.
بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در بخش مناطق با عنوان تئاتر ملی خلیج فارس از ۳ تا ۷ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر بوشهر به دبیری حسین عبدالهی برگزار می شود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.