صفحه اصلی / دسته بندی نشده / حفاظت منافع طبیعی از ۹۰ درصد از عرصه های شهرستان تنکابن ۱۵ هکتار از اراضی ملی تنکابن درسال ۹۶ باز پس گرفته شده
حفاظت منافع طبیعی از ۹۰ درصد از عرصه های شهرستان تنکابن ۱۵ هکتار از اراضی ملی تنکابن درسال ۹۶ باز پس گرفته شده

حفاظت منافع طبیعی از ۹۰ درصد از عرصه های شهرستان تنکابن ۱۵ هکتار از اراضی ملی تنکابن درسال ۹۶ باز پس گرفته شده

خاطره رئیسی: سید مهدی مولایی در مراسم زنگ طبیعت در دبیرستان خاتم‌النبیا تنکابن اظهار کرد: ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه همه ساله به نام هفته بزرگداشت منابع طبیعی نامگذاری شده و در ۱۴ اسفند با حضور دانش آموزان زنگ طبیعت در مدارس نواخته می شود.

 

 

به گزارش کسب و کار نیوز، وی منابع طبیعی را کارخانه هستی بخش دانست که تمام آلودگی ها را از شهرها و روستاها جمع می‌کند و افزود: ارزش زیست محیطی منابع طبیعی چندین برابر ارزش اقتصادی و مادی آن بوده اما متاسفانه چشم‌های طمع بسیاری به دنبال آن است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه عزیزان زیادی از سازمان جنگل ها به عنوان متولیان حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی به درجه رفیع شهادت رسیدند، عنوان کرد: جنگلبانان از تعطیلات اصلا خوشحال نمی شوند، به خاطر معدود افرادی که چشم طمع به این منابع عظیم را دارند، منابعی که انفال نامیده شده و متعلق به همه است.
این مسئول با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از عرصه های شهرستان تنکابن تحت مدیریت، حفاظت و احیای اداره منابع طبیعی قرار دارد، یادآور شد: در حوزه تنکابن ۱۶۱ هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد و همان طور که سربازان این نظام با جان خود از خاک پاک ایران اسلامی محافظت می‌کنند، نیروهای اداره منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها نیز با جان و دل از این منابع دفاع می‌کنند.
مولایی اضافه کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۵ هکتار از اراضی متعلق به مردم از دست سودجویان بازپس گرفته شد.
وی با بیان اینکه میزان قاچاق چوب آلات جنگلی در شهرستان تنکابن نزدیک به صفر است، خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهیم در سال ۹۷ این مقدار به صفر رسانده خواهد شد و همچنین اجازه نخواهیم داد سودجویان یک وجب از خاک منابع طبیعی را به تصرف خودشان در بیاورند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان تنکابن نواخته شدن زنگ طبیعت در مدارس را موجب آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و نسل آینده با مفاهیم صیانت از محیط زیست و مولفه های سالم زیستن و حفظ موهبت های الهی دانست و متذکر شد: جایی که می توان برای توسعه و صیانت منابع طبیعی سرمایه گذاری کرد، مدارس و دانشگاه‌ها است. ترویج فرهنگ منابع طبیعی، حفاظت، احیا و توسعه آن را باید از آموزش و پرورش آغاز کرد و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی باید این آگاهی لازم را داشته باشند.
این مسئول در پایان گفت: کاشت نهال توسط دانش آموزان احساس تعلق خاطر را به آنها می‌دهند و این کاشت میلیون این حال می‌تواند منجر به تعامل زیبای فرهنگی دینی و اجتماعی شود به امید روزی که همه‌ی مردم و جامعه‌ی ما، منابع را از خودشان بدانند.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.