چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / جشنواره جهانی فیلم فجر در قرق آثار مشترک اروپایی
جشنواره جهانی فیلم فجر در قرق آثار مشترک اروپایی

فیلم‌های روز چهارم جشنواره :

جشنواره جهانی فیلم فجر در قرق آثار مشترک اروپایی

چهارمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش آثاری که محصول مشترک کشورهای اروپایی چون روسیه، لهستان، صربستان، بلغارستان، آلمان و فرانسه هستند، پیگیری خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، امروز یکشنبه و در چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین الملل) که بخش اصلی این جشنواره به حساب می آید، ۶ فیلم نمایش داده می شود.
ابتدا و از ساعت ۱۳ در سالن شماره یک پردیس چارسو (کاخ جشنواره) فیلم سینمایی «گرگ بازی» نمایش داده خواهد شد.
«گرگ بازی» محصول کشور ایران به کارگردانی عباس نظام‌دوست و نویسندگی مجید اسلامی است.
این فیلم روایت چند دوست قدیمی است که یک شب در خانه موروثی یکی‌شان جمع می‌شوند. با ورود مهمانان تازه به جمع ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد.
علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سعید چنگیزیان، سهیلا گلستانی، مهسا علافر، فهیمه امن‌زاده، احسان گودرزی و حمید پورآذری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
«هت تریک» به کارگردانی و نویسندگی رامتین لوافی، دیگر فیلم ایرانی جشنواره جهانی فجر نیز در سالن شماره یک و از ساعت ۱۷ نمایش داده خواهد شد.
در خلاصه داستان «هت تریک» آمده که «یه عبارت بی‌مزه هست که می‌گه آدم‌ها یه دفعه تغییر نمی‌کنن، این ماییم که دیر به دیر نگاشون می‌کنیم…»
صابر ابر، همایون ارشادی، ماهور الوند، پریناز ایزدیار و امیر جدیدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
«دولاتوف» به کارگردانی الکسی گِرمن جونیور محصول مشترک روسیه، لهستان و صربستان است که امروز و از ساعت ۱۹:۱۰ در سالن شماره یک نمایش داده خواهد شد.
«دولاتوف» ۶ روز از زندگی نویسنده برجسته روسی را روایت می کند که توانست در دوران اوج محدودیتها در شورویِ دهه ۱۹۷۰، با نوشته های طنز و کنایه آمیزش دیدی متفاوت نسبت به محیط اطرافش ارائه دهد.
در این فیلم سرگئی دولاتوف برای جلوگیری از هدر رفتن استعدادش و حفظ جایگاه خود به ‌عنوان یک هنرمند، با شاعر و نویسنده یوزف برودسکی مجبور به مبارزه بود؛ آن هم در دورانی که در مقابل چشمان او، سایر دوستان هنرمندش زیر چرخ های سفت و سخت محدودیتهای دولتی له می شدند و مجالی برای بروز استعدادهایشان نمی یافتند.
«دولاتوف» به نویسندگی مشترک الکسی گِرمن جونیور و یولیا توپیکینا محصول مشترک شرکت های مسیج فیلم، آرت اند پاپکورن و لن‌فیلم است.
در این فیلم هنرمندانی چون میلان ماریچ، دنیلا کوزلوفسکی و هلنا سویکا ایفای نقش می کنند.
«حادثه شبانه» به کارگردانی الکسی گِرمن جونیور محصول مشترک روسیه، لهستان و صربستان نیز در سالن شماره ۴ از ساعت ۲۱:۱۰ نمایش خود را آغاز خواهد کرد.
این فیلم روایت پیرمردی ۷۰ ساله است که دیوانه‌وار در حال رانندگی است و ناگهان دختر جوانی را زیر می‌گیرد. پس از تصادف احساسات محبت‌آمیزی بین این دو شکل می‌گیرد.
آکیلبک آبدیکالیکوف، دینا جاکوب و بایش اسمانوف بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
فیلم سینمایی «آگاه» محصول مشترک بلغارستان، آلمان و فرانسه نیز از ساعت ۲۳:۱۵ در سالن شماره ۵ نمایش خود را آغاز خواهد کرد.
این فیلم یک داستان نسبتا عاشقانه و خاص است که در تضاد با محیطی یخ‌بسته و سرد روایت می‌شود. این فیلم هم‌چنین کاوشی است درباره عدم توانایی در برقراری گفت‌وگو و نیز حالتی از سنگ‌دلی و از میان رفتن احساسات، که تنها در مواجهه با مرگ ممکن است از میان برود.
شکارچی گوزن، «نانوک» به همراه همسرش، «سدنا» جایی میان یخ‌های دورافتاده شمالی زندگی می‌کنند. زندگی روزمره آن‌ها به‌سختی می‌گذرد، اما آن‌ها هرگز از این شرایط شکایتی نمی‌کنند. در عوض برای یکدیگر از افسانه‌های قدیمی و خواب‌ها و رویاهایشان حرف می‌زنند. مهم نیست که آن‌چه آن‌ها در خیال در حال وصف آن هستند، حیوان است یا انسان، مرده است یا زنده، بلکه هر چیزی در رویای آن‌ها معنا و جایگاه خودش را دارد. حال سدنا خوب نیست، در واقع به شکلی جدی بیمار است. اگر چه او مرهمی خانگی را به بخشی از شکمش که درد بسیاری دارد مالیده است، اما می‌داند که دارد می‌میرد. سدنا خیلی دلش می‌خواهد درباره آگا، دختری که سال‌ها پیش خانه والدینش را به قصد کار کردن در معدن الماسی دور از آن‌جا ترک کرده، صحبت کند. اما نانوک هیچ‌وقت سر صحبت درباره این موضوع را باز نمی‌کند. او درباره ارواح و خدایان، درباره هر چیزی با همسرش حرف می‌زند به جز فرزند خود. چه بر سر این پیرمرد خواهد آمد وقتی سدنا سفرش به ابدیت را آغاز کند؟
میلکو لازاروف کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و در کنار سیمون ونتسیسلافوف به طور مشترک فیلمنامه «آگا» را نوشته اند.
به گزارش کسب و کار نیوز، در بخش جلوه گاه شرق نیز امروز فیلم های سینمایی «تاراج» از کشور قزاقستان، «پاسیو» محصول ایران، «جاده رالنگ» از کشور هند و «اردک لی» از کشور ایران نمایش داده خواهد شد.
در بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر که مخصوص آثار ایرانی است از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۰ فیلم های «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «یک کیلو و ۲۱ گرم» ساخته رحیم طوفان، «ماهور» ساخته مجید نیامراد، آندرانیک به کارگردانی حسین مه کام، «سوءتفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی، «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن و «موریانه» ساخته مسعود حاتمی به ترتیب اکران خواهند شد.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ***۹۲۴۶**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.