صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / بهره مندی ۱۵۰۰ روستای کشور از آب آشامیدنی سالم تا پایان امسال
بهره مندی ۱۵۰۰ روستای کشور از آب آشامیدنی سالم تا پایان امسال

معاون برنامه ریزی و توسعه آب و فاضلاب خبر داد:

بهره مندی ۱۵۰۰ روستای کشور از آب آشامیدنی سالم تا پایان امسال

‌معاون برنامه ریزی و توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان امسال با تلاش‌های دولت 1500 روستا و جمعیتی افزون بر یک میلیون و200 هزار نفر از نعمت آب شرب در کشور بهره‌مند میشوند.

آبرسانی

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌علی اصغر قانع  در مراسم کلنگ زنی فازهای دو و سه پروژه مجتمع بزرگ آبرسانی دشت آبخوان بخش مرکزی خاش، افزود: امسال هفت هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه کشور برای حل مشکلات حوضه آب کشور اختصاص یافته است‌.

وی اظهار کرد: امسال برای رفع مشکلات آبرسانی سیستان و بلوچستان نیز در دو حوزه اعتباری دولتی و مشارکت بخش خصوصی در مجموع ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که امیداوریم بتوانیم با اتمام پروژه‌ها شاخص‌های بهره‌مندی مردم از نعمت آب را بالا ببریم‌.

مدیر‌عامل شرکت آب فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: وسعت بالای استان ۵۵۰۰ روستا داریم که ۲۵۰۰ روستا دارای شبکه آبرسانی هستند‌.

ریگی افزود: ۱۳۰۰ روستا با توجه به پراکندگی با تانکر انجام می‌شود و شاخص بهره مندی ۶۷ درصد است‌.

وی اظهار کرد: ۴۸ درصد منابع آبی خاش با شرایط دشوار مواجه شده‌اند‌.

ریگی ادامه داد: در استان کار اجرای ۱۲ مجتمع بزرگ آبرسانی شروع شده و با حمایت‌های ویژه رهبری و حمایت‌های دولت کارهای ارزشمندی شروع شده اما نیاز به کار است.

وی بیان کرد: افزون بر ۱۰۱۵ روستا با اجرای ۱۲ مجتمع آبرسانی می‌شوند و انتظار داریم شاخص‌های بهره‌مندی مردم را بالا ببریم‌.

ریگی تصریح کرد: پروژه دشت ابخوان در سه فاز با هدف پوشش آب ۴۸ روستا انجام می‌شود که در فاز نخست آن ۱۲ روستا از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند و فاز‌های دوم و سوم آن با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی امروز کلنگ زنی شد و این پروژه دارای ۷۶ کیلومتر طول شبکه آبرسانی است .

وی پروژه چاه احمد که ۳۳ روستای خاش را زیر پوشش می‌برد را از دیگر پروژه‌‌های شاخص شهرستان خاش عنوان کرد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.