صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ‘می’ مثل یک سارق بدون اجازه پارلمان به سوریه حمله کرد
‘می’ مثل یک سارق بدون اجازه پارلمان به سوریه حمله کرد

سیاستمدار انگلیسی:

‘می’ مثل یک سارق بدون اجازه پارلمان به سوریه حمله کرد

یک سیاستمدار انگلیسی، 'ترزا می' را به سارقی تشبیه کرد که شبانه و بدون کسب مواقفت پارلمان در جهت تداوم سیاست‌های جنگ‌طلبانه لندن در خاورمیانه، به سوریه حمله کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «جورج گالووی» نماینده پیشین پارلمان انگلیس از حزب احترام در یادداشتی که در تارنمای وستمانستر منتشر شد ، افزود که اگر می تا بازگشایی پارلمان منتظر می‌ماند قادر به کسب موافقت برای مشارکت در حمله نظامی علیه سوریه نبود.
وی از اینکه انگلیس پیش از بازرسی کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نتیجه‌گیری و به سوریه حمله کرد، ابراز تاسف نمود و ادامه داد: از هر طرف که به این حادثه نگاه کنید شکل خوبی ندارد.
گالووی به آمار نظرسنجی موسسه یوگاو اشاره کرد که بر اساس آن تنها ۲۲ درصد مردم از حمله نظامی علیه سوریه حمایت کرده و نتیجه گرفت که نخست‌وزیر انگلیس با علم به این مساله، حمله نظامی به سوریه را به پارلمان نکشاند. ‘بنابراین او مثل یک سارق، پیش از آنکه صاحب‌خانه وارد شود شبانه کشور را درگیر جنگ کرد.'
این سیاستمدار انگلیسی، عدم اطمینان «می» از کسب موافقت پارلمان را تنها دلیل شتاب‌زدگی او در حمله به سوریه ندانست و ادامه داد: مطابق با ادعای سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، لندن در تاریخ ۳ تا ۶ آوریل به کلاه‌سفیدها فشار آورده بود تا در انجام آنچه در دوما رخ داد تعجیل کنند. چون اگر عامل تحریک‌آمیزی وجود نداشت به‌زودی جنگ سوریه به پایان می‌رسید.
وی با ساختگی خواندن حمله شیمیایی دوما تصریح کرد که اگر چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد، عمر کاری صدها تن از افسران ارتش انگلیس، مقامات ارشد سیاسی و حتی « می» به پایان می‌رسید.
همچنین گالووی در این یادداشت، مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روس در انگلیس را ساختگی دانست و ادامه داد:بر اساس یافته‌های یک آزمایشگاه دولتی سوئیس، او برخلاف ادعای لندن با ماده‌ای به نام «بی.زد» مسموم شده است.
وی نوشت: ماده سمی ادعایی انگلیس موسوم به «نوویچوک» به‌شدت سمی است و فرد را ظرف چند ثانیه هلاک می‌کند. این در حالی است که به گفته گالووی مسمومیت ناشی از ماده «بی.زد» ۴ ساعت طول می‌کشد. او بابیان این مطلب نتیجه گرفت که زنده‌بودن اسکریپال نشان می‌دهد که قطعاً او با ماده ادعایی انگلیس مسموم نشده است.
این سیاستمدار پیشین انگلیسی تصریح کرد که مسمومیت اسکریپال و تداوم روسیه هراسی بخشی از سیاست جنگ‌طلبانه لندن در خاورمیانه به شمار می‌رود.
ائتلاف انگلیس، آمریکا و فرانسه شنبه گذشته دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در این حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور شلیک کرده اند.
رسانه‌های غربی مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده و سه کشور یاد شده به همین بهانه، دست به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه زدند.
نخست‌وزیر انگلیس که بدون کسب موافقت پارلمان در این حمله مشارکت داشته در داخل کشورش به‌شدت تحت‌فشار قرار دارد. وی مجبور شد تا روز دوشنبه و سه‌شنبه گذشته طی اظهاراتی در نشست اضطراری پارلمان از تصمیم خود درباره سوریه در برابر نمایندگان منتقد دفاع کند.
وی ادعا کرد که همراهی لندن در این حمله تنها تبعیت از ترامپ نبوده بلکه در جهت حفظ منافع کشور صورت گرفته است. «می» در ادامه اظهارات ادعایی خود عنوان کرد که دولت سوریه یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی هوایی را در اختیار دارد و برای مقابله با چنین سامانه‌ای بایستی به‌گونه‌ای عمل کرد که دشمن را نسبت به زمان حمله غافل‌گیر کرد.
نخست‌وزیر انگلیس افزود: اگر قرار بود درباره حمله به سوریه در پارلمان بحث شود، او قادر به پنهان کردن زمان عملیات و بهره‌برداری از تکنیک غافل‌گیری علیه طرف مقابل نبود.
بااین‌حال جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت و از منتقدان سرسخت سیاست‌های جنگ‌طلبانه انگلیس، خواستار تصویب قانونی شده است که بر اساس آن، دولت بدون کسب موافقت پارلمان قادر به اقدام نظامی نباشد.
همزمان چندین تجمع اعتراضی در لندن علیه حمله به سوریه برگزارشده است. در تجمعی که جمعه گذشته برگزار شد طوماری در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه می، به دفتر وی تسلیم شد. این نامه توسط اتحادیه‌های کارگری، شماری از نمایندگان مجلس و شرکت‌کنندگان در این تجمع امضاشده است.
در این طومار آمده است: ‘بمباران بیشتر باعث تداوم رنج مردم و طولانی‌تر شدن جنگ شده و ممکن است موجب درگیری مستقیم با روسیه شود.' در بخش دیگری از این طومار آمده است که تنها راه‌حل سوریه، پایان دخالت‌های نظامی خارجی، برقراری آتش‌بس از سوی تمام طرف‌ها و رسیدن به راه‌حل سیاسی است.
شبد**اروپام **هـ ن **۱۰۱۰

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.