صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / با وجود تعاملات مثبت، برخی مطالبات دانشجویان به سرانجام نمی‌رسد
با وجود تعاملات مثبت، برخی مطالبات دانشجویان به سرانجام نمی‌رسد

/انتخابات شوراهای صنفی؛ تمرین مشارکت اجتماعی در فضای دانشگاه/

با وجود تعاملات مثبت، برخی مطالبات دانشجویان به سرانجام نمی‌رسد

شوراهای صنفی نهادی کاملا مستقل و دانشجویی در دانشگاه‌ها هستند که به صورت خودجوش با هم‌افزایی ظرفیت‌های دانشجویی و مشارکت فعال دانشجویان به مسائل صنفی و دانشجویی می‌پردازد و اعضای این شورا مطالبات دانشجویان را به مسئولان فرهنگی و دانشجویی گوشزد می‌کنند و برای تحقق این مطالبات تلاش می‌کنند.

محیط دانشگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این معاونت تشویق دانشجویان به شرکت در برنامه‌های غیرآموزشی و پژوهشی است، گفت: معتقدیم حوزه علوم پزشکی حوزه بسیاری گسترده‌ای است و دانشجویانی که در این رشته ها تحصیل می‌کنند باید فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی گسترده ای داشته و در حوزه های مختلف توانمند باشند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای صنفی در ۲۹ بهمن ۹۶ اظهار کرد: متاسفانه پیش از این شوراهای صنفی که باید به دنبال بهبود شرایط دانشجویی و صنفی باشند با عدم استقبال از سوی دانشجویان مواجه بودند، اما با فعالیت‌هایی که در معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد انتخابات اخیر شورای صنفی این دانشگاه با افزایش ۵۰ درصدی مشارکت دانشجویان و استقبال کاندیداها مواجه شد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در انتخابات گذشته شوراهای صنفی، ۴ دانشکده، به اضافه خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران که شورای صنفی نداشتند، با مشارکت دانشجویان دارای شورای صنفی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه در حوزه های صنفی و فرهنگی حمایت کننده دانشجویان هستند، افزود: دانشجویان معمولا حرکت های خودجوش خود را دارند و ما در راستای فعالیت‌هایی که آن ها انجام می‌دهند حمایت‌های خود را ابراز می‌کنیم.

حلب چی با اشاره به اصلاح برخی فرایند ها در حوزه روابط بین دانشجویان تصریح کرد: در گذشته اگر دانشجویان می خواستند با معاون دانشجویی ملاقات داشته باشند این امکان برای آنان فراهم نبود اما در حال حاضر هر سه شنبه ساعت ۱۳ الی ۱۵ فعالین صنفی و به طور کلی دانشجویان می توانند با معاون دانشجویی ملاقات داشته باشند و هر چه دل تنگشان می خواهد بگویند و ما نیز تلاش می کنیم حتی الامکان تقاضاها و مطالبات دانشجویان را رسیدگی کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اصلاح  فرایندهای پاسخگویی به شکایات در این دانشگاه خبرداد و گفت: مشخص کرده‌ایم که هر دانشجویی اعتراض دارد چطور باید به مراجع بالاتر اطلاع دهد و نحوه رسیدگی به این اعتراضات نیز در ادارات مشخص شده است و همه ادارات در دانشگاه دارای فلوچارت رسیدگی هستند.  

وی با اشاره به راه اندازی رسانه دانشجویی با عنوان ساختمان ۴۳ در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: این رسانه مربوط به دانشجویان فعال حوزه صنفی و فرهنگی دانشگاه است که حدود ۱۸۰۰ عضو دارد و دانشجویان در آن شرکت مستمری دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.