صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند؟
باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند؟

نیاز به دلار، از اعزام‌ها تا حقوق خارجی‌ها

باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند؟

سیاست‌های ارزی اخیر در کشور نگرانی‌هایی را برای مدیران باشگاه‌ها و روسای فدراسیون‌های ورزشی از بابت تامین ارز اعزام‌های برون مرزی و هزینه مربیان و بازیکنان خارجی ایجاد کرده است.

بازار ارز بعد از تک نرخی شدن دلار

به گزارش کسب و کار نیوز می‌گوید که نمی‌داند آیا این بخشنامه بانک مرکزی و دلار ۴۲۰۰ تومانی شامل نیازهای ارزی باشگاه تحت مدیرتش می‌شود یا خیر؟ قطعا سایر باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی نیز همانند باشگاه پرسپولیس در این موضوع دچار ایراد و ابهام هستند.

اگر طبق این بند دولت به باشگاه‌ها و تمام فدراسیون‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص دهد یعنی بدون مشکل تمام باشگاه‌های ورزشی و فدراسیون‌ها می‌توانند با نرخی معقول ارز خارجی خود را تهیه کرده و به مربیان و بازیکنان پرداخت کنند اما اگر این اتفاق رخ ندهد و دولت به هر دلیلی ارز مورد نیاز ورزشی‌ها را تامین نکند، علاوه بر اینکه باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها باید مبلغ بسیار سنگینی را بابت تهیه ارز تقبل کنند، باید پول‌هایشان را هم در مراجع غیر رسمی به دلار تبدیل کنند کاری که در حال حاضر و طبق اعلام رسمی بانک مرکزی و همین طور معاون اول رییس جمهور، قاچاق محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید برای روشن شدن این ابهام، دست به کار شده و طی مکاتبه‌ای با نهادهای ذی ربط تکلیف ارز ورزشی‌ها را روشن کنند تا مشکلی در روند فعالیت‌های ورزشی و اعزام‌های خارجی تیم‌های ملی و باشگاه‌های فوتبالی رخ ندهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.