صفحه اصلی / استان ها / البرز / احتمال کمبود آب در ۹ شهر استان البرز
احتمال کمبود آب در ۹ شهر استان البرز

احتمال کمبود آب در ۹ شهر استان البرز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از پیش‌بینی کمبود آب در 9 شهر استان در فصل گرما خبر داد و گفت: با مشارکت شهروندان و تمهیداتی که از سال قبل شروع شده می‌توان امیدوار بود که این 9 شهر به حداقل برسد.

آب شرب اهواز

غلامرضا رضایی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا  در خصوص وضعیت آب شرب شهرهای استان البرز در روزهای آتی به خصوص فصل گرما گفت: امسال در استان البرز به موازات دیگر نقاط کشور کمبود آب وجود دارد اما تمهیداتی در نظر گرفته شده تا این کمبودها به حداقل برسد.

رضایی‌فر افزود: ما امیدوار هستیم با مشارکت شهروندان، شرایط به گونه‌ای پیش برود که احساس کمبود آب در استان به حداقل برسد یا چنین احساسی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور کم بارش است و میانگین بارندگی آن یک چهارم میانگین جهانی است افزود: با این وجود سرانه مصرف آب در ایران دو برابر استاندارد جهانی است.

رضایی‌فر ادامه داد: ما در کرج به ازای هر نفر روزانه ۲۰۵ لیتر مصرف آب داریم، این میزان مصرف جای کار زیادی دارد و لازم است با فرهنگ‌سازی مشارکت بیشتر مردم در این بخش را داشته باشیم تا مصرف آب به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز اعلام کرد: با برآورد شرایط موجود، رشد جمعیت و میزان مصرف، پیش‌بینی می‌شود امسال در ۹ شهر استان کمبود آب وجود داشته باشد اما با تمهیداتی که از سال قبل شروع شده و مشارکت شهروندان می‌توان امیدوار بود که این ۹ شهر به حداقل برسد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.