چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / قم / آمادگی مسجدمقدس جمکران جهت میزبانی زائرین در نیمه شعبان
آمادگی مسجدمقدس جمکران جهت میزبانی زائرین در نیمه شعبان

آمادگی مسجدمقدس جمکران جهت میزبانی زائرین در نیمه شعبان

سخنگوی ستاد جشن های نیمه شعبان مسجدجمکران بیان کرد: ارائه خدمات به زائرین در سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) باید به بهترین نحو انجام گیرد، نگاه ما به این مراسم نگاهی فراملی و جهانی بوده و مسجد جمکران پایگاه جهانی مهدویت است.

جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قم، ابوالقاسم شربتی امروز درنشست خبری جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: ماه شعبان، ماه مبارک و پربرکتی است و یکی ازمناسبت های بسیار مهم و تاثیرگذاراین ماه که سراسرجهان اسلام راغرق نور می کند، مراسم نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) است.

سخنگوی ستاد جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران، افزود: مراسم نیمه شعبان درحقیقت تجدید بیعت با امام حی و زنده و تجلی عشق و اراده همه عاشقان و ارادتمندان به امام زمان(عج) است.

وی باتاکید بر اینکه مراسم نیمه شعبان یک مراسم جهانی است، بیان کرد: این مراسم اختصاص به شهر قم ندارد، بلکه یک مراسم ملی و فراملی است که به دلیل موضوعیت و سنخیت این مکان مقدس، برگزاری این مراسم در مسجد مقدس جمکران از اهمیت زیادی برخوردار است.

شربتی درادامه خاطرنشان کرد: مسجدمقدس جمکران هرساله ستادی راتحت عنوان ستاد مناسبت های مسجد جمکران تشکیل می دهد که به برنامه ریزی های وسیع و گسترده ای درحوزه های مختلف می پردازد و با دستگاه های مختلف اجرایی هماهنگی و همکاری میکند.

وی افزود: باتوجه به گستردگی و اهمیت مراسم نیمه شعبان، مسجد مقدس جمکران نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی است و اگر همیاری و همکاری دستگاه های مختلف درحوزه های مختلف امنیتی، امداد، پزشکی و… نباشد، مراسم سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) به نحو احسن و آنگونه که شایسته زائرین این مکان مقدس است، اجرا نمی شود، چرا که نگاه ما به این مراسم نگاهی فراملی و جهانی است و مسجد جمکران پایگاه جهانی مهدویت به شمار می‌رود.

سخنگوی ستاد جشن های نیمه شعبان گفت: یکی از رویکردهای مسجدمقدس جمکران،استفاده از ظرفیت های مردمی است، مردم ما ظرفیت عظیمی جهت همکاری در برگزاری مراسم های مذهبی به ویژه نیمه شعبان دارند و مسجد مقدس جمکران نیزجهت بهره مندی هرچه بهتر از این ظرفیت عظیم مردمی، دراین مراسم، اقدامات ویژه ای انجام داده است.

وی در رابطه با این اقدامات تصریح کرد: در سال های گذشته، مشکلات زیادی به ویژه مسئله اخذ مجوز پیش روی مردم عزیزی بود که اقدام به برپایی ایستگاه های صلواتی در نیمه شعبان می‌کردند، اما درسال۹۷ با هماهنگی هایی که با ادارات مختلف در این زمینه انجام گرفت، مکانی در ضلع شرقی مسجد، کنار مجتمع اقامتی نیمه شعبان در نظرگرفته شده است که دستگاه های مربوطه دراین محل متمرکز شده و مجوزهای لازم جهت برپایی ایستگاه های صلواتی را برای مردم عزیز صادرمی کنند و نیازی به مراجعه مردم به ادارات مختلف در سطح شهر نیست.

شربتی درخصوص خدمات رسانی مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان بیان کرد: دستگاه های مختلف اعم از نیروی انتظامی، پلیس راهور و امداد، آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز مسجدجمکران هستند.
وی ادامه داد: دارالشفا مسجدمقدس جمکران دراین ایام به صورت شبانه روزی درخدمت زائرین قرار دارد و دستگاه های مختلف امدادی همچون هلال احمر، اورژانس و بسیج جامعه پزشکی در این مدت به صورت آماده باش هستند.

شربتی خاطرنشان کرد: به علت تقارن سالروز ولادت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی (عج) با روزچهارشنبه، امسال مسجد جمکران، نسبت به سالهای گذشته، میزبان جمعیت بیشتری از زائرین است، بنابراین در راستای تسهیل زائرین، امسال علاوه بر۴ درب اصلی، باب الکوثر و باب التوحید نیزبه روی زائرین باز است.

**اعطای تندیس مهدی یاور به سردار سلیمانی

حجت الاسلام هاشمی  نیز در پایان این نشست با بیان اینکه هرسال مسجد مقدس جمکران  یک نفر را به عنوان مهدی یاور معرفی می‌کند، عنوان کرد: امسال  به فراخور بحث نابودی داعش از آقایان ابومهدی مهندس شیث رییس بسیج مردمی کشورعراق و فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار قاسم سلیمانی تجلیل شد و تندیس مهدی یاور به این دو عزیز اعطا می شود.

وی افزود: همچنین شب نیمه شعبان نیز مراسم تجلیل از فعالان هنر انقلاب اسلامی و حوزه بین المللی برگزار می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.