صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کره شمالی مواضعش را قبل از نشست با سئول تحکیم می کند
کره شمالی مواضعش را قبل از نشست با سئول تحکیم می کند

کره شمالی مواضعش را قبل از نشست با سئول تحکیم می کند

خبرگزاری کره جنوبی از برگزاری نشست حزب حاکم کره شمالی با هدف تحکیم مواضع این کشور پیش از اجلاس سران دو کره خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز از خبرگزاری یونهاپ، شمار زیادی از مسئولان و مقام های حزبی ارشد کره شمالی در نشست امروز حضور دارند.
بنا به این گزارش نشست امروز حزب حاکم کره شمالی به بررسی «راهبردهای پیونگ یانگ در جریان اجلاس سران دو کره» و همچنین «نشست رهبران کره شمالی و آمریکا» اختصاص دارد.
ارسال این پیام که «کره شمالی به دنبال عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی است» از دیگر مسایل مطروح شده در این نشست غیرمنتظره است.
این نشست را کمیته مرکزی حزب کار کره شمالی که سیاستگذاری و تصمیم گیری در باره راهبردهای کلان کشور را برعهده دارد برگزار می کند.

** راه اندازی خط تماس دو کره
امروز همچنین دو کره از راه اندازی آزمایشی خط تلفن مستقیم خبر دادند که ممکن است رهبران دو کشور قبل از اجلاس سران از آن استفاده کنند.

** دیدار مسئولان سئول و توکیو در مورد کره شمالی
در تحولی دیگر در شبه جزیره اعلام شد مسئولان ارشد هسته ای کره جنوبی و ژاپن از روز دوشنبه آینده درباره مساله هسته ای شبه جزیره کره و دیدار سران دو کره، در سئول گفت و گو می کنند.
این اتفاقات در حالی است که سران دو کره روز جمعه آینده با یکدیگر دیدار می کنند که اولین ملاقات رهبران دو کشور در ۱۱ سال گذشته و سومین بار آن از سال ۲۰۰۰ است.
‘مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی گفته است که یکی از موضوعات اجلاس سران امضای «رژیم دایمی صلح در شبه جزیره کره» خواهد بود.

** حمایت آمریکا و چین از برقراری صلح در شبه جزیره
امروز همچنین وزارتخانه های خارجه آمریکا و چین با انتشار بیانیه هایی اعلام کردند که از «برقراری صلح دایمی» و پایان دادن رسمی به دوران متارکه جنگ حمایت می کنند.
دو کره پس از جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ پیمان دایمی صلح امضا نکرده اند و برای همین همچنان در حالت «شبه جنگی» بسر می برند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.