صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / راهبرد سازمان همکاری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان تصویب شد
راهبرد سازمان همکاری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان تصویب شد

وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان:

راهبرد سازمان همکاری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان تصویب شد

باکو – ایرنا – وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان گفت : سند راهبردی سازمان همکاری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان تا سال 2025 میلادی در چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان این سازمان در باکو به تصویب رسید.

« آزاد رحیم اف » روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این سند فعالیت جوانان کشورهای اسلامی در همه ابعاد ورزشی ، اجتماعی ، فرهنگی و به ویژه گسترش روابط میان کشورها ی اسلامی منعکس شده است.
وی ، با اشاره به اینکه در این اجلاس ۹ قطعنامه مهم و یک بیانیه نهایی صادر شد که برای فعالیت آتی کشورهای اسلامی در حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخورداراست ، خاطرنشان کرد : ما اطمینان داریم که اجرای مفاد این سند راهبردی برای همه کشورهای اسلامی مفید خواهد بود .
رحیم اف ، استراتژی جوانان شامل فعالیت جوانان در حوزه های آموزش و پرورش ، علم ، اشتغال ، کسب و کار و نیز هماهنگ کردن فعالیت جوانان کشورهای عضو در این حوزه ها است .
حاضران این اجلاس همچنین با صدور قطعنامه ویژه ای درباره فلسطین خواستار لغو محدودیت های اعمالی برای ورزشکاران فلسطینی جهت حضور در مسابقات بین المللی شدند .
وزیر ورزش وجوانان جمهوری آذربایجان، با اشاره به میزبانی چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی ازسوی باکو ، گفت : حاضران تصمیم گرفتند پنجمین اجلاس در سال ۲۰۲۰ در عربستان برگزار شود.
چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی وزارت جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان و با همکاری سازمان همکاری اسلامی ، مجمع جوانان و فدراسیون ورزش این سازمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در باکو برگزار شد .
در این اجلاس ، وزیران و مسئولان بلند پایه حوزه ورزش و جوانان ۴۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان برخی نهادهای بین المللی حضور داشتند .
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران به همراه محمد مهدی تندگویان معاون این وزارتخانه و سید فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از شرکت کنندگان این اجلاس بودند.
خاورم **۳۳۷**۱۵۷۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.