صفحه اصلی / دسته بندی نشده / وقتی تلاش‌های دبیر جشنواره بی‌نتیجه می‌ماند
وقتی تلاش‌های دبیر جشنواره بی‌نتیجه می‌ماند

سایه روشن های روز نخست جشنواره جهانی فیلم فجر:

وقتی تلاش‌های دبیر جشنواره بی‌نتیجه می‌ماند

نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور دو میهمان کوچک که تصویر آنها بر روی پوستر جشنواره نقش بسته گرمای خاصی داشت و تلاش دبیر جشنواره برای خنداندن آنها بی نتیجه ماند.

به گزارش کسب و کار نیوز، پردیس چارسو در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر و حوالی آخر وقت میزبان دو میهمان کوچک بود. دو کودکی که از چهره آنها برای پوستر جشنواره استفاده شده بود خیلی زود بعد از ورد به کاخ جشنواره شناسایی و مورد توجه عکاسان قرار گرفتند. اما در این بین و نکته قابل توجه، تلاش دبیر جشنواره و عکاسان برای خندان آنها زمان گرفتن عکس یادگاری بود که نتیجه نداد.
اما روز گذشته – پنج شنبه – این جشنواره مهمان های دیگری از خانواده شهید مدافع حرم و شهید هسته ای تا هنرمندان مطرح سینما و مسئولان کشوری را هم داشت.
حضور رامبد جوان در کنار همسرش نگار جواهریان که از مدیران جشنواره هم هست سوژه داغ عکاسان و تصویربرداران شد و احوال پرسی این زوج با هنرمندان حاضر در جشنواره حسابی استهلاک فلش دوربین های را بالا برد.
اما زمان صرف ناهار خبر از رسوخ تورم در سالن های غذاخوری پردیس چارسو را می داد آنجا که برای خوردن فیله کباب ۵۵ هزار تومان یا باقالی پلو با گوشت ۴۸ هزار تومان باید پرداخت می کردی. بنابراین اهالی رسانه بیشتر ترجیح دادند ناهار خود را با کشک بادمجان ۱۹ هزار تومانی یا کوفته ۱۳ هزار تومانی سر کنند.
نکته جالب نیز آنجا بود که مسئول تشریفات جشنواره به ما گفت با غذاخوری های چارسو شرط کردیم که منوهای خود را با قیمت سال گذشته عرضه کنند حال در جریان باشید که این قیمت ها برای سال گذشته است و تورم اخیر به غذاخوری های چارسو هنوز نرسیده است.
حضور هادی باغبانی همسر شهید مدافع حرم که خود دستی در تولید فیلم مستند داشت، یاد جنگ را خیلی زود در دل ها زنده کرد. مخصوصا آنجا که این همسر شهید در میان خبرنگارن و مدیران جشنواره گفت که همچنان شهدای مدافع حرم مظلومند و رسانه های تاثیرگذاری مثل سینما باید بیش از اینها از حال آنها خبر بگیرند.
نخستین روز جشنواره برای رضا کیانیان مدیر اجرایی کاخ نیز پُرکار بود. او حوالی عصر بود که به استقبال استاندار و فرماندار تهران رفت. هنوز عرقش خشک نشده بود که زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به کاخ جشنواره آمد و همینطور میهمانان مرتبط و غیر مرتبط به جشنواره سرازیر شدند تا کیانیان حسابی در رفت و آمد باشد.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم به پردیس چارسو آمد تا شهرداری پایتخت نیز از ماراتن بازدید مدیران در روز نخست عقب نماند. البته سعید اوحدی این را هم گفت که جشنواره جهانی فیلم فجر موجب اعتلای سینمای ایران در بازارهای خارجی می شود.
جشنواره امسال نسبت به سال گذشته یک تغییر هم داشت. پشت بام پردیس چارسو که سال گذشته فود کورت (محل سرو چای و قهوه و دمنوش) بود امسال جای خود را به کارگاه های جشنواره داده بود تا پشت بام نشین ها از گپ و گفت های فود کورتی محروم شوند.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از روز پنج شنبه (۳۰ فروردین ماه) در پردیس چارسو آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۳۳۶

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.