صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ایرانیان مقیم مالزی اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند
ایرانیان مقیم مالزی اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند

ایرانیان مقیم مالزی اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند

ایرانیان مقیم مالزی همسو با هموطنان داخل کشور مراسم جشن میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت حسین ابن علی (ع)، حضرت اباالفضل(ع) و امام زین العابدین (ع) را شامگاه پنجشنبه در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در کوالالامپور با شکوه برگزار کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز، این مراسم با حضور مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و تعدادی از ایرانیان مقیم این کشور برپا شد.
علی محمد سابقی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت : ماه شعبان با تولد ائمه معصومین علیهم السلام متبرک شده و سوم شعبان شروع آن ولادت حسین ابن علی علیه السلام نوه پیامبراعظم (ص) و دومین فرزند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س ) و در نیمه شعبان مولود السرور امام مهدی (عج) است که از این نظر ماه شعبان با دیگر ایام تفاوت دارد.
وی اضافه کرد : جشن ولادت حسین ابن علی (ع) امسال در نخستین ماه سال شمسی واقع شده که شروع سال را برای ایرانیان معنی و مفهومی ویژه از منظر دینی بخشیده و در ادامه چهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل العباس است که از حماسه آفرینان اردوگاه سید الشهدا (ع ) در قیام عاشورا است و پنجم شعبان ولادت امام سجاد (ع) فرزند حسین ابن علی و از روایتگران واقعه عاشوراست که چهره واقعی دشمن را آشکار ساخت.
سابقی افزود: امسال درحالی به استقبال ماه شعبان و ایام متبرک ولادت ائمه معصومین علیه السلام رفته ایم که موضوع وحدت مسلمانان جهان در برابر همپیمانی کفر بیش از هر زمان اهمیت یافته و لزوم توجه جدی مسلمانان در کشورهای مختلف به این مساله را طلب می کند.
وی خاطرنشان ساخت: امام حسین (ع) در زندگانی پرافتخار خود همواره پیروی از حق و حقیقت را مورد تاکید داشتند و تقوی الهی را پیشه خود ساختند و از منادیان امر بالمعروف و نهی از منکر حتی در معرکه روز عاشورا بودند .
سابقی اظهار امیدواری کرد : فرهنگ و زندگانی ائمه معصومین (ع) همواره نقشه راه هدایت زندگی مسلمانان باشد و این مهم راه رستگاری است.
همچنین صادقیان از ایرانیان مقیم مالزی نیز در سخنانی با تشریح احادیث و روایاتی که منتسب به امام حسین (ع) است گفت: سید الشهدا (علیه السلام ) در واقعه عاشورا خطاب به اردوگاه دشمن و لشگر تا بن دندان مسلحش فرمودند: اگر دین ندارید، آزاد مرد باشید ، این موضوع اهمیت عملکرد ما مسلمانان را در شرایط کنونی جامعه جهانی نشان می دهد.
وی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص ) نیز در روایتی که از ایشان نقل است ، اینکه من برانگیخته شدم تا مکارم اخلاق را ترویج دهم و این مشخصه دین اسلام است که اخلاق را مورد توجه خاص دارد.
این مراسم با اجرای موسیقی سنتی توسط دو نفر از هنرمندان ایرانی در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور پایان یافت .
آساق**۱۵۹۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.