صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لیتوانی از آمریکا درخواست استقرار سامانه موشکی کرد
لیتوانی از آمریکا درخواست استقرار سامانه موشکی کرد

لیتوانی از آمریکا درخواست استقرار سامانه موشکی کرد

«رایمونداس کاروبلیس» وزیر دفاع لیتوانی روز جمعه گفت: کشورش از آمریکا درخواست کرده تا سامانه پدافند موشکی خود را در بالتیک مستقر کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، وزیر دفاع لیتوانی افزود: لیتوانی از واشنگتن در خواست کرده تا برای انجام تمرین های نظامی به استقرار سامانه های دفاع موشکی مانند سامانه دوربرد پاتریوت در منطقه بالتیک سرعت بخشد.
وی گفت: ما تنها درخصوص سامانه پاتریوت صحبت نمی کنیم بلکه از توانایی های دیگر مانند موشک های کوتاه برد «اونجر» و دیگر سامانه ها برای ایجاد یک سامانه پدافند هوایی منطقه ای می گوییم؛ زیرا ما به تنهایی قادر به انجام این کار نیستیم.
کاروبلیس افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیازمند شناخت هرچه بیشتر از منطقه بالتیک به منظور آمادگی برای وقوع نزاع ها و مناقشه های احتمالی است.
وزیر دفاع لیتوانی همچنین گفت: انتظار نداریم که ناتو به سرعت سامانه دفاعی در منطقه بالتیک مستقر کند اما این انتظار از ناتو می رود که در نشست بعدی سران این پیمان در خصوص مقابله با تهدیدات در منطقه متعهدتر عمل کند.
لیتوانی، استونی و لتونی از کشورهای منطقه بالتیک، جزو کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق محسوب می شوند که به عضویت اتحادیه اروپا و پیمان ناتو درآمدند.
بخش بزرگی از بودجه دفاعی این کشورها از طریق کمک های نظامی غرب تامین می شود.
شبک**۹۳۶۵**۱۳۹۲

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.