صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فوران آتشفشان ‘آیو’ در ژاپن باعث هراس روستاییان شد

فوران آتشفشان ‘آیو’ در ژاپن باعث هراس روستاییان شد

آتشفشان کوه « آیو » در منطقه کیوشو ژاپن این بار با پرتاب گدازه ها و مواد داغ آتشفشانی به مناطق بسیار دورتر از کوهستان، باعث هراس مردم در نواحی اطراف شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز این چندمین بار در سال جاری میلادی است که این کوه آتشفشانی با ارتفاع یکهزار و ۲۹۸ متر در ناحیه میازاکی در منطقه کیوشو فوران می کند.
گزارش تصویری تلویزیون ژاپن نشان می دهد که آتشفشان، فوران شدیدی کرده و گدازه های آن به اطراف پخش می شود و مردم در نواحی روستایی اطراف کوه ، هراسان می گریزند.
سازمان هواشناسی ژاپن هشدار خود را در مورد آتشفشان این کوه از رتبه دو به سه ارتقا داده است و به مردم تاکید کرده است گدازه ها و مواد آتشفشانی ممکن است تا فاصله دو کیلومتری پرتاب شود.
رتبه پنج، بالاترین رده خطر آتشفشانی محسوب می شود.
این کوه آتشفشانی از ماه ژانویه امسال بارها دچار فوران شده و در همان اولین موارد فعالیت خود جان یکی از ماموران انتظامی را گرفت و باعث زخمی شده دستکم ۱۱ نفر دیگر شد.
آتشفشان ‘شینمو' در همین منطقه نیز در پنج ماه گذشته بارها فعال شده و دود سیاه و مواد آتشفشانی از آن به فاصله پنج کیلومتری پرتاب شده است.
ژاپن دارای ۱۱۰ آتشفشان فعال است که نزدیک به ۴۷ مورد آنها در معرض مخاطرات فورانی هستند.
در سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل فوران کوه آتشفشانی ‘اونتاکه' ۶۳ نفر جانشان را از دست دادند که بالاترین تلفات از این حادثه در ۹۰ سال گذشته بوده است.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.