صفحه اصلی / استان ها / البرز / محیط‌بانان البرزی به جلیقه ضدگلوله مجهز شدند
محیط‌بانان البرزی به جلیقه ضدگلوله مجهز شدند

محیط‌بانان البرزی به جلیقه ضدگلوله مجهز شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از تجهیز محیط‌بانان استان به جلیقه ضدگلوله خبر داد و گفت: با وجود بحران‌ها و چالش‌های زیست محیطی بویژه در عرصه‌های طبیعی، برخورداری نیروی انسانی از ابزارهای مناسب باید در اولویت قرار گیرد.

جلیقه ضدگلوله- البرز

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: با پیگیری فرمانده محترم یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، برای نخستین بار در کشور جلیقه ضدگلوله با هدف حفاظت از جان و افزایش قدرت محیط‌بانان در زمان رو به رو شدن با شکارچیان متخلف و افراد سودجو و قانون‌شکن تامین و در بین محیط بانان بویژه محیط بانان البرز توزیع شد.

حکیمی افزود : علاوه بر خطرات جانی ناشی از عوامل طبیعی، سقوط از صخره، مارگزیدگی و … یکی از عوامل اصلی تهدیدکننده جان محیط بانان، مواجه شدن با شکارچیان غیرمجاز و تیراندازی از سوی آنها بود که نتیجه این مواجهه، تقدیم تعداد ۱۲۰ شهید محیط بان است.

وی ادامه داد: این محیط‌بانان به دلیل دلسوزی و حفاظت از طبیعت و حیات وحش کشور، جان خود را از دست داده و به درجه رفیع شهادت در راه حفاظت طبیعت نائل شده اند.

حکیمی اظهار داشت: همواره تاکید ما به محیط‌بانان این بوده که به منظور حفاظت از جان خود و هموطنان، به محض مشاهده فرد متخلف سعی نکنند از آخرین راهکار یعنی استفاده از سلاح استفاده کنند چون هدف ما پیشگیری از تخلفات شکار و صید و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حیات وحش بوده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا از شکارچیان عزیز نیز درخواست داریم ضمن پایبندی به قوانین موضوعه با محیط بانان زحمتکش در امر حفاظت از حیات وحش همکاری و مشارکت کنند.

حکیمی در ادامه با اشاره به کمبود تجهیزات مورد نیاز محیط بانان گفت: خوشبختانه نگاه مسئولین ارشد سازمان این است که با تامین بودجه لازم، محیط‌بانان با آخرین تجهیزات روز و مورد نیاز در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش برخوردار باشند چرا که با وجود بحران‌ها و چالش‌های زیست محیطی بویژه در عرصه‌های طبیعی، برخورداری نیروی انسانی از ابزارهای مناسب باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.