صفحه اصلی / استان ها / همدان / بیش از ۱۷هزار معتاد در همدان تحت درمان قرار گرفتند
بیش از ۱۷هزار معتاد در همدان تحت درمان قرار گرفتند

بیش از ۱۷هزار معتاد در همدان تحت درمان قرار گرفتند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال گذشته 17هزار و 353نفر معتاد در سطح استان و 2هزار و 400نفر نیز در زندان تحت درمان قرار گرفتند.

دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمدرضا عبادیان امرور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد برای بیش از ۱۱هزار نفر در استان خبر داد و افزود: ۱۸هزار و ۵۰۰نفر از خانواده های معتادان همدانی نیز آموزش های لازم در این حوزه را دریافت کردند.

وی یادآور شد: اکثر این افراد معتاد بیمه شده اند به طوریکه در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰میلیون تومان بیمه سلامت برای آنها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۰مرکز mmtدر استان گفت: در سال گذشته ۳۰۰بار نظارت از سوی دانشگاه علوم پزشکی به این مراکز انجام شده است.

عبادیان با بیان اینکه همه معتادان همدانی در سامانه داتیس ثبت نام شده اند، اظهار کرد: به منظور شفاف سازی در حوزه درمان بیماران در این سامانه ثبت می شوند به طوریکه در صورت ثبت شدن در این سامانه دارو دریافت خواهند کرد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان نیز در ادامه از برگزاری ۲۱۵مورد نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی توسط دستگاه های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتبار خبر دادوگفت: همچنین در سال گذشته ۱۲مورد همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط دستگاه ها برگزار شده است.

حمیدرضا الوند از رشد ۵۸درصدی برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و افزود: در سال گذشته جشنواره نوجوان سالم نیز با دریافت بیش از ۵هزار اثر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۷مورد همایش ورزشی و ورزش های صبحگاهی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد برگزار شده داست.

الوند در پایان با تاکید بر ارتقاء برنامه های رسانه ای به منظور پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷هزار دقیقه تیزر تبلیغاتی در این زمینه پخش شده که ظرفیت ارتقای این نوع برنامه ها وجود دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.