صفحه اصلی / استان ها / همدان / ۹۰ درصد اماکن عمومی کشور نمازخانه دارند/باید فضای نمازخانه‌ها استانداردسازی شود

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور:

۹۰ درصد اماکن عمومی کشور نمازخانه دارند/باید فضای نمازخانه‌ها استانداردسازی شود

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور گفت: 90 درصد اماکن عمومی در کشور دارای نمازخانه هستند.

نمازخانه

به گزارش کسب و کار، سیدعلی مهدیان چهارشنبه ۲۹ فروردین در گردهمایی کارشناسان نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان‌ها در همدان، اظهار کرد: جای امیدواری است که اکثر اماکن عمومی ما دارای نمازخانه است اما باید فضاهای این نمازخانه‌‎ها استانداردسازی شود.

وی با بیان اینکه امسال تصمیم داریم برنامه‌های اقامه نماز و دستگاه‌ها منطبق با سیاست‌های کلان فرهنگی و برنامه ششم توسعه انجام شود، اضافه کرد: در همین راستا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم از ابتدای سال تیم‌های نظارتی دستگاه‌ها ایجاد شود تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای بهبود آن تلاش کنیم همچنین از فعالان و خادمان نماز در این راستا تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه توسعه امر نظارت بر اقامه نماز یکی از مهمترین رویکردهای ما برای امسال است، ادامه داد: امسال برای کیفی شدن برنامه‌ها در راستای ترویج اقامه نماز تلاش کرده‌ایم.

وی افزود: امسال ۵ میلیارد تومان برای حمایت از آثار و نرم‌افزارها با موضوع نماز پیش‌بینی کرده‌ایم چرا که تا کنون محور فرهنگی یک محور کلی بود اما اکنون یک محور جداگانه با عنوان نماز تعیین کرده‌ایم که برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در فضای مجازی یکی از این برنامه‌هاست.

مهدیان با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی پویانمایی و انیمیشن در صداوسیمای واحد همدان فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است، یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری صداوسیما در راستای فرهنگسازی تلاش کرده‌ایم یکی از محورهای تولیدات رسانه‌ای صداوسیما را به نماز اختصاص دهیم.

وی به طرح بومی‌سازی که سال گذشته با موفقیت برگزارشد، اشاره کرد و گفت: این طرح دارای نقاط ضعفی چون نبود برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه بود که امید است برای سال‌های آینده نسبت به رفع ضعف‌ها و قوت‌سازی این طرح تلاش شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.