صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ماجرای شعار معروف علیه رئال مادرید چه بود؟
ماجرای شعار معروف علیه رئال مادرید چه بود؟

داستان‌های تاریخ فوتبال

ماجرای شعار معروف علیه رئال مادرید چه بود؟

تصمیم عجیب داور در دیدار اسپوراینگ خیخون و رئال مادرید باعث شد شعار معروفی علیه سفیدپوشان تا مدت‌ها سر داده شود.

فررو

به گزارش کسب و کار، اسپورتینگ خیخون هرگز مانند فصل ۷۹-۱۹۷۸ به فتح لالیگا نزدیک نبود. این تیم روزهای خوب خود را سپری می‌کرد و از بازیکنان بزرگی همچون کینی گلزن بهره می‌برد. با این حال دیگر بازیکنان فوق‌العاده‌ای مانند رسا و انسو فررو آرژانتینی و خواکین و مسا در این تیم پا به توپ بودند. تقریبا همه بازیکنان خیخون ملی‌پوش بودند و برای تیم‌های اسپانیا و آرژانتین بازی می‌کردند. اسپورتینگ خیلی خوب در لالیگا کار کرد تا این که در هفته بیستم با یک گل در مولینون مغلوب رئال مادرید شد. پس از این دیدار قهرمانی غیر ممکن به نظر می‌رسید چون مادرید صدرنشین بلامنازع شد و از تفاضل گل خیلی خوبی بهره می‌برد. همچنین بازی‌های کمی تا پایان فصل باقی مانده بود.

مادرید خیلی خوب بازی را برد اما هیچکس نمی‌تواند یک هفته قبل از آن را فراموش کند. خیخون در مقابل اسپورتینگ سالامانکا دو بازیکن خود را از دست داد. گارسیا کاریون، دوریا و فررو را اخراج کرد و این اتفاق علاوه بر این که باعث شد بازی با تساوی (صفر بر صفر) به پایان برسد به خیخون اجازه نداد از دو بازیکنش برابر مادرید بهره ببرد. نبود فررو اهمیت زیادی داشت چون او بهترین بازیکن آن سال‌ها محسوب می‌شد. از طرفی مادرید در سن مامس به تساوی ۳ بر ۳ دست یافته بود. اوسوکوئا (داور) گل آگیلار را قبول نکرد که یک رسوایی بزرگ محسوب می‌شود. در نهایت مادرید فاتح لالیگا شد و اسپورتینگ با چهار امتیاز کمتر در رتبه دوم قرار گرفت.

به همین خاطر دیدار دو تیم مادرید و اسپورتینگ در فصل بعد هیجان انگیز بود. این بار تقابل دو تیم در نیم فصل اول و در هفته یازدهم برگزار شد و فررو نیز حضور داشت. همچنین اوسوکوئا قضاوت بازی را بر عهده گرفت. در دقیقه ۶ یک صحنه از بازی همه را تحت تاثیر قرار داد. فررو نزدیک به خط کناری زمین به توپ رسید و سن خوسه را رو به روی خو دید. بازیکن اسپورتینگ بازی محبوب خود را انجام داد و با یک پا دو پا قصد داشت حریفان را فریب دهد. او توانست از سن خوسه این چنین پیشی بگیرد. بازیکن مادرید به همین خاطر با آرنج به دهان فررو ضربه زد. مهاجم آرژانتینی از این اتفاق عصبانی شد و سن خوسه را هل داد که موجب شد بازیکن مادرید بر زمین بیفتد. داور خطای بازیکن مادرید را گرفت و بالافاصله فررو را اخراج کرد. سپس همه متوجه شدند دهان فررو پر از خون است. این اتفاق تماشاگران را خشمگین کرد. فررو که قربانی یک خطا شده بود با صورت خونی زمین بازی را ترک کرد و اخراج شد. با این حال سن خوسه در زمین ماند. ناگهان یک فریاد که دقایقی بعد همه تماشاگران شروع به تکرارش کردند در ورزشگاه پر شد: “چنین، چنین، مادرید چنین پیروز می‌شود”

بازی ادامه یافت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل به خودی کینی و گل خواکین این نتیجه را رقم زدند. زمانی که داور به نفع میزبان سوت می‌زد این شعار شنیده می‌شد. با وجود این که بنیتو پیش از پایان نیمه اول اخراج شد این شعارها پایان نیافت. این بازی به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد و همه اسپانیا این شعار را می‌شنیدند.

مادرید با کسب یک امتیاز ورزشگاه را ترک کرد که بعد ها به ارزش فتح لالیگا تمام شد. سفیدپوشان با یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم توانستند قهرمان شوند. این تیم ۳۲ هفته را بدون شکست به پایان رساند و تنها یک هفته مانده به پایان در سویا با دو گل مشهور برتونی مغلوب شد. مادرید با همان یک امتیاز به قهرمانی دست یافت. با این حال تقریبا در هر صحنه مشکوک که داوران به نفعشان سوت می زدند باید این شعار را می‌شنیدند. با گذشت زمان کمتر این شعار شنیده شد ولی هرگز پایان نیافت. گاهی اوقات در سانتیاگو برنابئو نیز این شعار به گوش می‌رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.