صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شفافیت مالی شرط اصلی ورود شرکت‌ها به فرابورس
شفافیت مالی شرط اصلی ورود شرکت‌ها به فرابورس

معاون فرابورس اعلام کرد

شفافیت مالی شرط اصلی ورود شرکت‌ها به فرابورس

معاون پذیرش و ناشران فرابورس از شفافیت مالی به عنوان شرط اصلی ورود شرکتها به فرابورس خبر داد و گفت: بازار شرکتهای کوچک و متوسط در فرابورس راه اندازی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،معاون پذیرش و ناشران فرابورس از شفافیت مالی به عنوان شرط اصلی ورود شرکتها به فرابورس خبر داد و گفت: بازار شرکتهای کوچک و متوسط در فرابورس راه اندازی شد.
سیدمهدی علم الهدی، معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در نشست تخصصی چالش‌های ورود استارت‌آپ‌ها به بورس، از طرح ویژه برای پذیرش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس خبر داد و گفت: برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط یک بازار ویژه به نام بازار SME طراحی شده است.

وی افزود: تنها تفاوتی که با سایر بازارهای فرابورس دارد آن است که در این بازار امکان سرمایه‌گذاری و خرید سهام توسط مردم وجود ندارد اما نکته مهم این است که تنها شرط فرابورس برای پذیرش در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط شفافیت مالی است.

معاون پذیرش و ناشران شرکت فرابورس ایران در بخش دیگری از این پنل عدم آشنایی و شناخت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها با فرابورس را از علت اصلی ترس برای عضویت آن دانست و گفت: ذهنیتی که نسبت به فرابورس و بورس شکل گرفته این است که این سازمان‌ها خلاقیت شرکت‌های عضو را می‌گیرند و هزینه‌های زیادی به شرکت تحمیل می‌کنند، در حالی که مسئله به عدم شناخت و آشنایی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها از فرابورس برمی‌گردد.

همچنینقاسم نژاد، کارشناس حوزه فناوری با بیان اینکه ورود به بورس باعث تکامل و رشد شرکت و بنگاه اقتصادی می‎شود، گفت: ورود به فرابورس و بورس سختی‌هایی دارد؛ ولی این مشکلات شبیه مشکلات کوه‌نوردی است؛ چرا که با رعایت دستورالعمل‌های فرابورس زمینه‌های رشد، بالا رفتن سطح و تکامل یک بنگاه اقتصادی فراهم می‌شود.

قاسم‌نژاد افزود: امروزه ۹۰ درصد شرکت‌های موفق بین‌المللی در بورس عضویت دارند و امیدوارم فضایی فراهم شود که شرکت‌های ایرانی صرفا به بورس داخلی بسنده نکنند و به فکر پیوستن به بورس‌های بین‌المللی باشند.

وی، دلیل عدم استقبال استارت‌آپ‌ها و بنگاه‌های ایرانی از ورود به بازار سرمایه را الزام سوددهی به سهام‌داران دانست و گفت: این در حالی است که در عرصه بین‌المللی یک شرکت ممکن است برای سهام‌داران سال‌ها سود ندهد، برای مثال سهام‌داران گوگل و فیسبوک به خاطر توسعه‌بخشی شرکت اصلا به فکر سود نبودند ولی در ایران به دلیل الزام قانونی، شرکت‌ها موظف‌اند حداقل ده درصد سود خود را به سهام‌ داران بدهند.

همچنین مطالعه کنید:

نوید ۱۳ هفته گرم در بازار سرمایه/هر هفته یک عرضه اولیه

به گزارش کسب و کار نیوز ، حجت‌اله صیدی در آیین نواختن زنگ معاملات بورس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.