صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخشش فرهنگ و هنر ایران در جهان کم نظیر است
درخشش فرهنگ و هنر ایران در جهان کم نظیر است

وزیر فرهنگ الجزایر در گفت وگو با ایرنا:

درخشش فرهنگ و هنر ایران در جهان کم نظیر است

الجزیره- ایرنا- «عزالدین میهوبی » وزیر فرهنگ الجزایر با تمجید از تمدن و هنر ایران گفت، فرهنگ و هنر ایرانی درخشش و موفقیت کم نظیری در جهان داشته است و الجزایر می خواهد از تجربیات ایران در این عرصه استفاده کند.

میهوبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه نمایشگاه ‘نوآوری و ابتکار و حقوق مولفان' در الجزیره (پایتخت) ، با بیان این که روابط فرهنگی ایران و الجزایر شاهد پیشرفت زیادی بوده و دستاوردهای ملموسی هم داشته است، تبادل دیدارها را بین مقام های دو کشور تاییدی بر استحکام روابط دانست.
وی با تمجید از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی گفت: شکی نیست که ایران درعرصه هنر و نوآوری در اوج قرار دارد ؛ فرش ایرانی در همه جای جهان شناخته شده است ، خوشنویسی، موسیقی و سینمای ایران نیز جایگاه بسیار بالایی دارد، ایران دارای فرهنگ و تمدن فوق العاده ای است و باید در مقابل دستاوردهای فرهنگی ایران به احترام ایستاد.
وزیر فرهنگ الجزایر در ادامه به صنعت سینما در ایران اشاره کرد وافزود: سینمای ایران موفقیت های زیادی در جهان داشته است وبه همین دلیل ما می خواهیم از تجارب سینمایی آن بهره مند شویم.
وی اعلام کرد: در حال حاضر، سینماگران ایرانی در ساخت یک فیلم الجزایری همکاری می کنند. این امر بر عزم راسخ ما برای استفاده از تجربیات و تخصص ایرانی در حوزه سینما تاکید دارد.
میهوبی حضور ایران در بسیاری از برنامه های فرهنگی الجزایر مانند نمایشگاه کتاب و نمایشگاه کنونی نوآوری و ابتکار را تاییدی بر گسترش روزافزون روابط فرهنگی دو کشور عنوان کرد.
نمایشگاه بین المللی سه روزه نوآوری، ابتکار و حقوق مولفان روز سه شنبه با مشارکت ایران در الجزیره آغاز به کار کرد.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور شماری از وزیران الجزایری از جمله میهوبی وزیر فرهنگ، «نوریه بن غبریط» وزیر آموزش و پرورش، «جمال کعوان » وزیر ارتباطات و شماری از سفیران و دیپلمات های خارجی از جمله «رضا عامری » سفیر و «امیر موسوی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، برگزار شد.
خانم «ندیای راماتولای دیالو» وزیر فرهنگ مالی مهمان افتخاری این نمایشگاه بود که همراه با وزیر فرهنگ الجزایر از غرفه سفارت ایران بازدید کرد.
خاورم **۲۰۴۱**۱۰۴۹

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.