صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمله آمریکا به سوریه صرفاً مبتنی بر اطلاعات منابع آزاد بود
حمله آمریکا به سوریه صرفاً مبتنی بر اطلاعات منابع آزاد بود

فارن پالیسی:

حمله آمریکا به سوریه صرفاً مبتنی بر اطلاعات منابع آزاد بود

تهران- ایرنا- فارن پالیسی نوشت: با وجود آنکه راستی آزمایی مدارک مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی، نیازمند ادله مستدل و شواهد قانونی است، آمریکا و متحدانش در حملات نظامی بامداد شنبه گذشته به سوریه به اطلاعات منابع آزاد بسنده کردند.

این نشریه آمریکایی روز چهارشنبه در یادداشتی به نقش رسانه های اجتماعی در ایجاد ادله و توجیه برای حمله ‘دونالد ترامپ' به سوریه پرداخت و نوشت: رسانه های اجتماعی در زمینه انتشار گزارش های کاملاً متفاوت آمریکا و روسیه از تسلیحات ادعایی شیمیایی در سوریه، در حکم میدان اصلی جنگ کمپین رسانه ای این دو کشور بودند.
خاستگاه ارزیابی های اطلاعاتی ارایه شده از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه برای توجیه حملات موشکی به سوریه، اطلاعات به دست آمده از منابع آزاد و رسانه های اجتماعی است؛ البته، روسیه هم ارتشی از اطلاعات و پیام های اینترنتی را برای نشانه رفتن آمریکا و متحدانش به کار گرفت.
این تحولات، نشان دهنده تکوین رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی تبلیغات سیاسی درباره سوریه و منبع مهم پرونده سازی برای توجیه حملات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه است.
به نوشته فارن پالیسی، برخلاف دولت ‘باراک اوباما' که پیش از توسل به اقدام نظامی، بر وجود مدرکی مستدل دال بر استفاده از تسلیحات شیمایی تأکید داشت، دولت ترامپ برای اقدام نظامی به اطلاعاتی که در دسترس همگان است، بسنده می کند.
طبق ارزیابی انجام شده از سوی کاخ سفید پس از حملات بامداد شنبه به سوریه، آمریکا بر مبنای بررسی منابع خبری، گزارش های عمومی درباره حمله ادعایی به دوما و ویدئوها و تصاویر مربوط به استفاده ادعایی از بمب های بشکه ای در دومای سوریه، به این کشور حمله نظامی کرد. از اطلاعاتی که اعتبار و وثوق آنها مشخص نیست و حاکی از حمله ادعایی شیمایی حکومت سوریه به دوماست نیز به عنوان تأییدیه این گزارش ها استفاده شده است.
فرانسه و انگلیس نیز برای مشارکت در حملات تحت امر آمریکا به سوریه، به منابع آزاد، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده درباره حمله دوما در مطبوعات و رسانه های اجتماعی بسنده کردند. ‘ترزا می' نخست وزیر انگلیس اذعان کرد که پرونده سازی لندن علیه سوریه مبتنی بر گزارش های منابع آزاد، از جمله ویدئوها و تصاویری انجام شد که از سوی کارشناسان پزشکی و علمی مورد بررسی قرار گرفت.
موارد یاد شده نشان دهنده محدودیت اطلاعاتی سازمان های جاسوسی غرب و عقب نشینی از سیاست تصمیم گیری مبتنی بر مدارک و شواهد مستدل درباره استفاده از تسلیحات شیمایی پیش از واکنش به آن است.
اروپام**۱۰۸۸**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.