صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خارجیان یک مرکز پناهجویی در ژاپن اعتصاب غذا کردند

به دنبال خودکشی یک زندانی

خارجیان یک مرکز پناهجویی در ژاپن اعتصاب غذا کردند

پکن - ایرنا - به دنبال «خودکشی یک زندانی هندی» در یکی از مراکز پناهجویی در ژاپن دهها نفر از زندانیان خارجی در این مرکز دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا روزنامه ژاپن تودی می نویسد این زندانی هندی روز جمعه گذشته در مرکز مهاجرت ‘ایشوکو' در استان ‘ایباراکی' در شرق ژاپن خودکشی کرده است.
این نشریه خاطر نشان کرده که این زندانی قرار بوده آزاد شود اما مسئولان زندان از این اقدام خودداری کرده اند و زندانی به دنبال آن دست به خودکشی زده است.
گزارش ادامه می دهد که پس از اینکه زندانیان دیگر از این موضوع مطلع شدند دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان خارجی توسط سازمان های بین المللی شده اند.
این چهاردهمین مورد مرگ است که از سال ۲۰۰۶ میلادی در مراکز مهاجرت و بازداشتگاه های ژاپن گزارش می شود و همین موضوع باعث انتقادهای گسترده از وضعیت بهداشتی، پزشکی و اوضاع این مراکز در ژاپن شده است.
آمار دقیقی در مورد شمار بازداشتی های این بازداشتگاه و مرکز مهاجرت در دست نیست اما ژاپن تودی براورد کرده است بیش از ۱۰۰ نفر در اعتصاب غذا بسر می برند و از سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت خود درخواست کمک کرده اند.
با این وصف مقام های وزارت دادگستری ژاپن حاضر نشده اند این انتقادها را به رسمیت بشناسند و تاکید کرده اند مشکل خاصی در مراکز بازداشت و مهاجرت این کشور که شمار آنها به ۱۷ مرکز می رسد و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر در آن نگهداری می شوند، وجود ندارد.
بررسی ها نشان می دهد که در ژاپن به طور کلی پناهنده ها و پناهجویان مورد استقبال قرار نمی گیرند و همیشه در حاشیه زندگی می کنند.
دولت ژاپن در یک دهه گذشته هرگز از سختگیری های خود برای این افراد آسیب پذیر نکاسته است.
در همین حال تحقیقات نشان می دهد که در این کشور، پناهنده و پناهجویان کشورهای مختلف از سوریه گرفته تا کشورهای آفریقایی برای باز کردن حساب بانکی و بیمه و گرفتن امتیازاتی که به طور معمول افراد در یک جامعه دارند با محدودیت های بسیار زیادی روبرو هستند.
روزنامه ژاپن تودی می نویسد که احساسات ضد پناهجویی در اروپا و آمریکا شدت گرفته است اما در ژاپن بیشترین محدودیت ها به صورت قانونی اعمال می شود و یک پناهجو به تنهایی باید به مبارزه با دولت برود.
این گزارش تصریح می کند که ژاپن به طور کلی برای پناهجویان و کلا برای خارجیان یکی از سخت ترین کشورها از لحاظ زندگی است در حالی که آنها باید ژاپنی صحبت کنند نمی دانند دقیقا برای فراگرفتن این زبان به کجا باید مراجعه کنند و خدمات در این عرصه هم محدود است.
جمعیت ژاپن اکنون ۱۲۷ میلیون نفر است و به دلیل نرخ پایین زاد و ولد و نرخ بالای مرگ و میر این رقم برای سال ۲۰۶۰ میلادی ۸۵ میلیون نفر پیش بینی شده است با این حال و به رغم نیاز به نیروی کار، باز هم از پناهجویان و خارجیان در ژاپن استقبال نمی شود.
این کشور که به بستن درهای خود به روی پناهجویان شهرت جهانی دارد در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی فقط ۳۹ نفر را به عنوان پناهجو قبول کرده و به آنها اجازه کار داده و وزارت دادگستری این کشور هنوز آمار جدید را منتشر نکرده است.
دولت مدعی است بسیاری از کسانی که اعلام پناهندگی می کنند کسانی هستند که دلایل کافی و قانع کننده بر اساس مقررات سازمان ملل ندارند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.