صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / حمایت از کالای ایرانی در صنعت نفت با جذب سرمایه تحقق می‌یابد
حمایت از کالای ایرانی در صنعت نفت با جذب سرمایه تحقق می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

حمایت از کالای ایرانی در صنعت نفت با جذب سرمایه تحقق می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایرانی در صنعت نفت و گاز با تزریق سرمایه‌های داخلی و خارجی به این صنعت تحقق می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حسین امیری خامکانی، با یادآوری نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: پرداختن به اقتصاد همسو با حمایت از تولید داخلی باید وظیفه ملی قلمداد شود و در دستور کار تمامی نهادهای سیاسی، اجتماعی، حاکمیتی و قوای سه‌گانه قرار گیرد.
وی با بیان این‌که راهبرد و تصمیم واحد در موضوع حمایت از کالای ایرانی راه نجات اقتصاد کشور است، افزود: حمایت از کالا و نیروی کار بومی در صنایع مختلف، به‌ویژه صنعت نفت موجب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز است همه نهادهای درون نظام با نگاه و اراده ملی در حد مسئولیت خود احساس وظیفه کنند. فضای کسب و کار، تولید کالا و خدمات باید اصلاح شود و مجلس می‌تواند منشا این تحول باشد.
امیری خامکانی تصریح کرد: صنعت نفت و گاز با ظرفیت عظیم خود و همچنین با تزریق مناسب سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌توانند بخشی از نیازهای اشتغال کشور را مرتفع کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در صنعت نفت خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، ممنوع شده که این مهم نشانه حمایت از کالای ایرانی و مصداق اقتصاد مقاومتی است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در بعد حاکمیتی حل معضل قاچاق کالا و ساماندهی واردات کالا به کشور در حمایت از کالای ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد تا رقابت بین تولیدکنندگان داخلی در شرایط مساوی به وجود آید.

همچنین مطالعه کنید:

صندوق بین‌المللی پول: افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

به گزارش کسب و کار نیوز،  بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.