صفحه اصلی / استان ها / قم / اختصاص بیش از ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری قم
اختصاص بیش از ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری قم

اختصاص بیش از ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: در سال جاری بیش از 238 میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری قم تخصیص یافته است.

قم

به گزارش کسب و کار، عیسی رضایی عصر امروز در اولین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری با موضوع حمایت از کالای ایرانی در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: رونق‌ بخش گردشگری نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گردشگری قم تخصیص یافته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با این اعتبار برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال در استان قم ایجاد شود، هر شغل در بخش گردشگری می‌تواند بستری برای ۵ شغل دیگر فراهم سازد.

رضایی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان در اجرای پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری شد و در سال جاری نیز بیش از ۴ میلیارد تومان با پیش بینی ۳۵۲ شغل در این بخش سرمایه گذاری می‌شود. همچنین در سال قبل ۳۳ پروژه گردشگری در استان قم عملیاتی شد که با اعتباری بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان تحقق یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها در بخش گردشگری قم، ۶۴۱ شغل در سال ۹۶ ایجاد شد.

وی با اعلام اینکه در دو ماه گذشته تاکنون بالغ‌بر ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در بخش گردشگری استان قم پرداخت‌شده است، افزود: در سال ۹۷ پیش بینی می‌شود ۶۰۰ شغل با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی در بخش صنایع‌دستی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی جزیی از صنایع پاک هستند و هیچ آلایندگی برای محیط زیست ندارند و در مصرف انرژی نیز کمترین هزینه را در بردارد، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموعه ۱۳۵۲ شغل در بخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ایجاد شد.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۸۰۱ شغل با اجرای پروژه‌ها ایجاد شود که رشدی ۳۰ درصد نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

رضایی گفت: پروژه‌هایی همانند نامزدی پایتخت جهان اسلام، قطار سریع‌السیر قم – کربلا، راه‌اندازی قطار قم- کرمانشاه- عراق، رونق کاروانسرای دیر گچین، ایجاد راه‌های دسترسی به دریاچه نمک و حوض سلطان ازجمله پروژه‌های مهم در قم است که امیدواریم در سال جاری پیگیری شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.