صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / موگرینی و وزیران خارجه اروپایی اجرای برجام را بررسی کردند
موگرینی و وزیران خارجه اروپایی اجرای برجام را بررسی کردند

موگرینی و وزیران خارجه اروپایی اجرای برجام را بررسی کردند

به گزارش کسب و کار ، صبح امروز و پیش از نشست وزیران خارجه اروپایی، جلسه ای با حضور موگرینی و وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس برگزار شد.
دو سخنگوی رسمی اتحادیه اروپا اعلام کردند که در این جلسه هماهنگی سیاست های اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در حمایت از ادامه اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت.
در همین حال، ‘هایکو ماس' وزیر امور خارجه آلمان نیز پیش از نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در گفت و گو با خبرنگاران بار دیگر بر اهمیت حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید کرد و گفت که تلاش ها و مذاکرات در این زمینه با انگلیس و فرانسه و همچنین با شریکان آمریکایی ادامه دارد. وی در عین حال گفت که باید به مسائلی مانند حضور ایران در سوریه و برنامه موشک‌ بالستیک ایران نیز پرداخته شود.
موگرینی نیز پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز بار دیگر تعهد خود به اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار خواهند داد. موگرینی تاکید کرد: ما در زمان حاضر تحریم هایی علیه ایران در ارتباط با موضوع های غیر هسته ای داریم اما امروز هیچ تصمیمی برای تحریم (جدید) ایران نداریم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم خود را درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام در روز ۱۲ ما مه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کند و ادعا کرده که اگر ‘ایرادهای برجام' اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد.
اروپام**۱۰۷۸** ۱۷۲۳

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.