صفحه اصلی / بررسی همکاری‌های قضائی بین اروپا و ایران

بررسی همکاری‌های قضائی بین اروپا و ایران

علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند در محل سازمان همکاری قضائی اتحادیه اروپا (Eurojust) مستقر در لاهه با لادسلاو هامران رئیس این نهاد اروپایی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سازمان همکاری قضائی اتحادیه اروپا نهادی بین الدولی است که در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی فعالیت دارد و همکاری‌های بین اروپایی و دیگر کشورهای متأثر از این جرایم را تسهیل و پیگیری می‌کند.
در این دیدار هامران ضمن معرفی نهاد تحت مدیریت خود، اعلام آمادگی کرد در زمینه‌های مورد نظر طرف ایرانی اعم از تعیین نقطه تماس قضائی با سازمان، تبادل هیأت‌های قضائی، پیگیری پرونده‌های خاص قضائی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان حقوق، اساتید دانشگاه، وکلا و حقوقدانان ایرانی همکاری لازم را داشته باشد.
علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند نیز با برشمردن ضرورت همکاری کشورها در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته به آخرین پیشرفت‌های قضائی در کشورمان اعم از بروز رسانی قوانین وجرم زدائی وهمچنین موضوع عضویت در کنوانسیون‌های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی و زیرساخت‌های داخلی مربوطه اشاره کرد و بر نیاز آشنایی بخش‌های قضائی و دانشگاهی کشورمان با این نهاد تاکید و در این راستا پیشنهادهایی را ارائه کرد.
در این نهاد ۲۸ کشور اروپایی (شامل انگلیس) عضویت دارند و با بیش از ۴٢ کشور ارتباط کارشناسی و فنی دارد. سازمان مذکور با داشتن سازوکارهای مختلف همکاری‌های تخصصی قضائی می‌تواند همکاری متقابلی با بخش‌های قضائی و انتظامی کشور در مقابله با جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اشیا و اموال تاریخی، جرایم رایانه‌ای، فساد و.. داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.