صفحه اصلی / همه برای تحقق شعار سال دست به دست هم دهند

همه برای تحقق شعار سال دست به دست هم دهند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مردم، تولیدکنندگان و دولت همه باید دست به دست هم دهند تا شعار سال محقق شود؛ چرا که هر کدام در قسمت‌های مختلف مسئولیت داریم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی امروز (پنجشنبه) درباره نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: بحث حمایت از کالای ایرانی یک بحث مهم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، یعنی فقط به ابعاد اقتصادی آن نباید توجه کرد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف وظایف مهمی در این زمینه دارند، گفت: باید قبول کنیم که خرید یا نخریدن کالای ایرانی با دستورالعمل و بخشنامه شدنی نیست بلکه باید یک فرهنگ قوی در حمایت از تولید کننده ایرانی داشته باشیم.
رضوی افزود: در کنار آن نیز تولیدکنندگان باید کیفیت کالای تولید شده خود را بالا برده، قیمت آن را پایین‌تر بیاورند، ارائه خدمات پس از فروش رضایت بخش داشته باشند، در واقعاً طوری کار کنند که قابل رقابت با کالای مشابه خارجی آن باشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: باید کیفیت کالاهای داخلی بالا رود که زمینه اعتماد ایجاد کند و اگر زمانی مشتری برای خرید کالا می‌رود به جنس خارجی نگاه نکند.
رضوی با بیان اینکه باید از نیروی کار ایرانی حمایت شود گفت: این نیازمند یک بحث فرهنگی و اقتصادی است؛ هرچه از نیروی کار ایرانی بیشتر حمایت شود خود باعث ایجاد اشتغال و در کنار آن بالا رفتن کیفیت کالاهای داخلی می‌شود.
وی افزود: در حمایت از کالای ایرانی، دولت باید ساختار آموزشی برای تولید کنندگان و طراحان محصولات ایجاد کند و در کنار آن، بانک‌ها باید به تولید کنندگان، تسهیلات با سود پایین بدهند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

همچنین مطالعه کنید:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.